۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۴۰۹۲۲

الازهر مصر توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی الازهر مصر توهین نشریه شارلی ابدو به حضرت محمد (ص) را محکوم کرد.
الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر که چند روز پیش حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو را محکوم کرده بود، امروز طی بیانیه توهین مجدد این نشریه به پیامبر اکرم (ص) در شماره جدیدش را به شدت محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: شأن و جایگاه پیامبر اسلام بالاتر از آن است که با چنین کاریکاتور‎های بی ارزش و برخلاف اخلاق و فرهنگ بتواند چهره نورانی و پاک نبی اکرم (ص) را مخدوش کند.

 

الازهر مصر از مسلمانان جهان خواست کاریکاتور توهین به حضرت محمد (ص) که از سوی نشریه شارلی ابدو منتشر شده است که را نادیده بگیرند.

 

در نشریه جدید امروز شالی ابدو تصویری از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) چاپ شده که در حالی که اشک می‌ریزد و پلاکارد «من شارلی هستم» در دست دارد.

 

در این شماره از نشریه، چند کاریکاتور دیگر هم از نبی اکرم (ص) منتشر شده است که بالای سر ایشان با خط مشکی نوشته شده «همه بخشوده می‌شوند».

 

گفته می‎شود که این شماره در سه میلیون نسخه و به شانزده زبان منتشر شد. نشریه فرانسوی لیبراسیون که فعلا و موقت، فضای کاری برای کارکنان شارلی ابدو را فراهم کرده است، اعلام کرده ‌که نسخه هشت صفحه‌ای جدید شارلی ابدو شامگاه دوشنبه به چاپخانه رفته است.

 

روزنامه‌های اروپایی از جمله لیبراسیون، لو‌موند و فرانکفور‌تر آلگمانیه این کاریکاتور را در نسخه‌های اینترنتی خود منتشر کرده‌اند. بی‌بی‌سی آن را به صورت کوتاه در مرور روزنامه‌های خود نشان داد‌. در ایالات متحده نیز، واشنگتن پست، یو اس‌ای تودی، لس‌آنجلس تایمز، وال استریت ژورنال، دیلی بیست و سی‌بی‌اس ‌‌نیز این کاریکاتور را منتشر کرده‌اند، ولی نیویورک تایمز از این کار پرهیز کرده است. گاردین نیز کارتون را با هشدار درباره احتمال توهین‌آمیز بودن آن برای برخی مخاطبان منتشر کرده است./994/ب902/د

ارسال نظرات