۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۴۰۳۳۱

حوادث تروریستی پاریس ربطی به اسلام ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور فرانسه می‌گوید که حمله‌های تروریستی دو روز اخیر در پاریس، برای ملت فرانسه یک تراژدی بوده است.
فرانسوا اولاند،

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه، ساعتی پس از پایان خونین دو گروگانگیری در شمال و شرق پاریس، دو روز اخیر را یک تراژدی برای همه مردم فرانسه دانست.

 

از دیروز تاکنون، تروریست‌ها به کشتار و گروگانگیری در پاریس روی آوردند که دست آخر، با احتساب خود این 3 تروریست، 22 نفر کشته شدند.

 

فرانسوا اولاند ضمن قدردانی از عملکرد پلیس و ژاندارمری فرانسه گفت: «من به همه آنهایی که در این دو عملیات شرکت داشتند، ادای احترام می‌کنم و واقعاً به آنها افتخار می‌کنم.»

 

نیروهای مورد اشاره اولاند، در شمال فرانسه توانستند بدون آسیب رساندن به 1 گروگان حاضر در صحنه، سعید و شریف کواشی، دو برادر مهاجم را بکشند، همکاران آنها اما در سالم نگاه داشتن گروگانان موفق نبوند؛ در پایان حمله به فروشگاه یهودیان، یکی از مهاجمان و 3 گروگان کشته شدند.

 

یک دختر جوان نیز که همراه گروگانگیر بوده، از صحنه گریخت.

 

اولاند در ادامه، نیروهای امنیتی را خطاب قرار داد و گفت:‌«فرانسه توانست با این موقعیت روبرو شود ولی همه می‌دانیم که این به معنای تمام شدن تهدیدات نیست، باید هوشیار باشیم.»

 

رییس‌جمهور فرانسه پیش از این و ساعاتی پس از حمله به دفتر «شارلی ابدو»، از مردم فرانسه خواسته بود که اتحاد خود را حفظ کنند. وی بار دیگر این رویکرد را در پیش گرفت و گفت: «این حملات متعصبانه ارتباطی به اسلام و یا دین ندارد.»

اولاند افزود: «ما باید بتوانیم ضمن حفظ انسجام، با قدرت با اینگونه حملات روبرو شویم؛ ما ملت آزادی هستیم که به هیچ وجه از این حادثه، نهراسیده است.»/982/د102/ک 

ارسال نظرات