۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۴۰۳۰۴

جشن میلاد پیامبر اکرم در صربستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) در بلگراد برگزار شد.
صربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان دراقامتگاه سفیر کشورمان در بلگراد برگزار شد.


دراین آیین با شکوه که با جشن و سرور همراه بود اعضای سفارت، رایزن فرهنگی، وابسته نظامی و مدرسان مدرسه جمهوری اسلامی ایران و همچنین جمعی از ایرانیان مقیم، دانشجویان ومسلمانان صربستانی حضور داشتند.

 

این آیین با تلاوت آیاتی ازکلام الله مجید شروع شد و درادامه سخنرانان مراسم درباره سیره و فضائل اخلاقی رسول خدا(ص) سخنرانی مبسوطی را ایراد کردند.

 

مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص)، قرآن کریم را بزرگترین و گران بهاترین میراث پیامبر اکرم (ص) دانست وبه تبین جایگاه قرآن ونقش آن در زندگی مسلمانان و وظیفه آنان درقبال این کتاب آسمانی پرداخت.

 

سفیر کشورمان درادامه افزود: قرآن را باید کتاب زندگی بدانیم و با ایجاد روحیه تسلیم دربرابر خدای متعال خود را برای شنیدن وعمل کردن سخنان قرآن کریم که تمامی آنها دستورات زندگی است، آماده کنیم.

 

محمود شالویی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران دربلگراد نیز دراین مراسم با شکوه وخجسته طی سخنانی گفت: اسلام همه ما را به صلح ودوستی فرا می خواند و پیامبر گرانقدرمان محور وحدت و پیام آور مودت ومحبت نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه عالمیان است وبه همین دلیل خداوند اورا رحمه للعالمین معرفی کرده است. بنابراین شایسته است که جهانیان هم ما را به همین عناوین برجسته بشناسند.

 

سعید خلیلوویچ مدیر مرکزعلوم دینی قم دربلگراد ازدیگر سخنرانان این مراسم هم طی سخنانی جامع به سیره و فضایل اخلاقی رسول خدا ( ص) پرداخت وبرجسته ترین شاخصه سیره اخلاقی پیامبر اکرم (ص) را رحمت، عطوفت و محبت ایشان بر شمرد.

 

در پایان هدایایی نیز از طرف سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان به تمامی حاضرین در این آیین با شکوه اهدا شد./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات