۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۴۰۲۵۹
امام جمعه نجف آباد:

محور اصلی در سبک زندگی اسلامی، حسن خلق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به هدف اصلی از بعثت پیامبر اکرم(ص) که گسترش اخلاق در جامعه بود، گفت: جامعه و در رأس آن خانواده ای که از حسن خلق برخوردار نباشد، هیچ گاه به حیات طیبه و زندگی مطلوب نخواهد رسید.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با تبریک میلاد با برکت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، هدف و مقصد اصلی از بعثت پیامبر اکرم(ص) را گسترش اخلاق در جامعه بیان داشت و گفت: جامعه بدون اخلاق همانند ماشینی عمل می کند که هیچ روحی ندارد.

 

وی با اشاره به این حدیث پیامبر اکرم که «الاسلام حسن الخلق» گفت: نشانه یک جامعه مسلمان و اسلامی، وجود حسن خلق و رفتار نیکو در آن است چنان که امام صادق(ع) نیز فرموده اند که هیچ زندگی بدون اخلاق، مطلوب نیست.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ده ویژگی اصلی داشتن مکارم الاخلاق را بیان داشت و افزود: یقین، قناعت، صبر، شکر، حلم، حسن خلق، سخاوت، غیرت، شجاعت و مروت ده صفتی است که وجود آن در هر فردی او را به مرحله ایمان کامل می رساند و به کامل ترین مرتبه ایمان می رسد.

 

وی در ادامه بیان داشت: نشان دادن سبک زندگی اسلامی و رسیدن به حیات طیبه، مأموریتی بود که پیامبر اکرم(ص) به عنوان خاتم الانبیا بر عهده داشتند و پیروی از سخنان و دستورات و سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار هر زندگی و اجتماعی را در بهترین حالت قرار خواهد داد.

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به این که قرآن و اهل بیت دو امانتی است که پیامبر برای محفوظ ماندن دین به مسلمانان توصیه کرده است، افزود: آنانی که به این دو امانت تمسک نکردند، دو گروهی هستند که پیامبر اکرم(ص) درباره آنان می فرماید این دو گروه کمر مرا شکستند و به من ظلم کردند و این دو گروه عالمان بی عمل و جاهلان متمسک هستند.

 

وی درباره عالمان بی عمل بیان داشت: عالمی که به جای پیروی از دستورات الهی، بر مبنای هوای نفس خود عمل می کند همانند بلعم باعورا و یا عبدالوهاب که از سوی استعمارگران تغذیه شد، و گروهی را تشکیل داد که اکنون عامل اصلی در بدنام شدن دین اسلام در جهان شده اند.

 

حجت الاسلام حسناتی پیرامون گروه دوم آنانی که اهل عمل هستند، اما ندانسته عمل می کنند، گفت: اعمال و رفتار این گروه تنها برخاسته از پیروی های کورکورانه است بدون این که حتی تأملی در رفتار خود داشته باشند و این دو گروه منبع تغذیه دشمنان اسلام و دین در طول تاریخ بوده است.

 

وی گردانندگان این دو گروه را استعمار جهانی هم چون انگلیس، آمریکا و اسرائیل بیان داشت و افزود: اکنون استعمارگران جهانی با استفاده از همین دو گروه چه در میان شیعه و چه اهل سنت به دنبال دست یافتن به هدف نهایی خود یا همان تفرقه افکنی هستند تا به شعار معروف خود که تفرقه بیفکن و حکومت کن برسند.

 

امام جمعه نجف آباد برگزاری مراسماتی چون عیدالزهرا که به اسم دین و دفاع از اهل بیت نه تنها سبب پیشبرد اهداف اسلام نمی شود، بلکه سبب بدبینی نسبت به اسلام و دستورات الهی نیز می گردد، را از جمله انحرافات و آسیب هایی بیان کرد که هر چه بیشتر باعث آب به آسیاب ریختن دشمن شده است.

 

وی ادامه داد: بی مبالاتی ها، تندروی هایی به دور از تبعیت از مرجعیت، اهانت و فحش به نمادهای مذهبی اهل سنت از دیگر خطراتی است که از سوی این دو گروه در جهان به وجود آمده است، و این دو گروه، دو لبه یک قیچی هستند و اصل و ریشه هر دو شبکه های استعماری است.

 

حجت الاسلام حسناتی در پایان با اشاره به سالگرد شهدای 19 دی ماه، شهدای این واقعه را زمینه سازان انقلاب بیان داشت و افزود: در برهه ای از تاریخ مردم به دفاع از امام و مرجعیت و روحانیت از جان خود گذشتند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که مسؤولان هر چه بیشتر تمام اهتمام خود را در جهت خدمت به مردم به کار گیرند./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات