۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۴۰۰۵۱
آیت الله اراکی:

تکفیر در تمامی منابع اسلامی حرام است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که تکفیر در تمامی منابع اسلامی حرام است، گفت: ما حق نداریم کسی را که شهادتین گفته و به زبان اقرار کرده به بهانه تکفیر به قتل برسانیم و در تمامی منابع اسلامی این موضوع حرام است.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در برنامه شب های آسمانی از شبکه قرآن و معارف سیما با بیان این که قتل مؤمن به بهانه تکفیر هیچ جایگاهی در منابع اسلامی ندارد، گفت: کسی که شهادتین را بر زبان جاری و به آن اقرار کرده مسلمان است و ما نمی توانیم مسلمانی را به قتل برسانیم زیرا تکفیر و قتل مسلمانان در هیچ کدام از منابع اسلامی ذکر نشده است.

 

وی افزود: در اسلام برادر کشی بی معنا است و حضرت رسول(ص) و امیرمؤمنان(ع) همواره ما را به رحمت و مهربانی نسبت به برادران دینی خود دعوت کرده و رفتار حضرت علی(ع) با خوارج تأیید کننده این موضوع است.

 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که حضرت علی(ع) با خوارج که ایشان را تکفیر کرده و می جنگیدند با عطوفت رفتار می کرد، ادامه داد: روزی عده ای از مسلمانان نزد حضرت امیر(ع) آمدند و به ایشان گفتند شما باید خوارج را به خاطر ستم هایی که نسبت به شما روا می دارند از بیت المال محروم کرده و به ایشان اجازه ندهید که به مساجد وارد شوند که حضرت در پاسخ به آنها گفتند، آنها برادران دینی ما هستند هرچند که بر ما ستم می کنند و باید حق آنها از بیت المال همچنان پرداخت شده و اجازه بدهید که در مساجد و در کنار سایر مسلمانان نماز بخوانند.

 

آیت الله اراکی با بیان این که این موضوع نشان می دهد ما باید نسبت به همه مسلمانان با رحمت و مهربانی رفتار کنیم، تأکید کرد: هیچکدام از ما حق نداریم برادر دینی خود را تکفیر کرده و او را به قتل برسانیم که این امر کاری حرام و ناپسند بوده و موجب تقویت دشمنان اسلام می شود.

 

وی با اشاره به بر گزاری کنفرانس وحدت اسلامی و کمیسیون های تخصصی آن، گفت: برگزاری این کنفرانس در توجه دادن امت اسلامی به وحدت مؤثر بوده و توانسته خطر وجود دشمن مشترک را به آنها گوشزد کند به همین سبب کنفرانس‌ها نقش مؤثری در تقویت وحدت اسلامی خواهد داشت.

 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که متأسفانه امروز تمامی وهابیون و تمامی کسانی که به اسم شیعه از لندن و خارج کشور صدای وای شیعه را سر می دهند وابسته به غرب بوده و آب به آسیاب دشمن می ریزند، ادامه داد: متأسفانه تمام کسانی که به عنوان عالم وهابی معرفی می شوند نه تنها عالم نیستند بلکه یک دوره شش ماه را درباره این که شیعه مشرک است، شیعه خاک پرست بوده و خون شیعه مباح است را می بینند و با حمایت های عربستان و آمریکا اقدام به تفرقه افکنی در میان مسلمانان کرده و مسلمانان را به جان هم می اندازند تا پایه های حکومت غاصبانه آنها محکم شده و سلطه آنها بر جهان اسلام ادامه یابد.

 

آیت الله اراکی یادآور شد: امروز وحدت مهم ترین نیاز جامعه اسلامی است و ما باید همانطور که در قرآن آمده اندیشه های وحدت را جهانی کنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات