۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۳۹۸۰۲
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

مرز بندی خواص با غیر خودی از اصول مهم ولایت مداری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا به الزامات ولایت مداری اشاره کرد و گفت: مرز بندی خواص با غیر خودی یکی از اصول مهم در ولایت مداری است.
نماينده ولي فقيه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در مراسم تودیع ومعارفه مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائمشهر با تبریک هفته وحدت، نامگذاری 12 تا 17 ربیع الاول از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عنوان هفته وحدت را اقدامی ماندگار و تاریخی در جهت نزدیک کردن قلوب امت اسلامی دانست.

 

وی، پیامبر اکرم (ص) را محور وحدت امت اسلامی دانست و با بیان این که مسلمانان جهان باید با دوری از مسائل تفرقه انگیزانه، قرآن کریم، اسلام، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت(ع) را محور تقویت وحدت خود قرار دهند، افزود: توجه به این اصل کشورهای اسلامی را در برابر توطئه افکنی های دشمنان بیمه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام غلامی، سیره عملی پیامبر گرامی اسلامی را بهترین الگو برای تقویت وحدت میان امت اسلامی دانست و ادامه داد: آحاد مسلمانان باید با توجه به سیره عملی پیامبر اکرم(ص) مانع از تحقق توطئه های دشمنان اسلام شوند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا، وحدت امت اسلامی را زمینه ساز مبارزه با استعمار خارجی دانست و خاطرنشان کرد: مردم مسلمان باید با تقویت نقاط مشترک در میان هم چشم طمع بدخواهان نظام را کور کنند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که در حال حاضر ایران اسلامی پرچم دار وحدت در دنیا محسوب می شود، تصریح کرد: این پرچم داری سبب عصبانیت دشمنان شده و آنها را دچار گمراهی کرده است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح الزامات ولایت مداری گفت: ولایت در سه سطح مطرح است، ولایت ذاتی که مختص خداوند است، ولایت پیامبران و ائمه معصومین (ع) و در دوران غیبت هم ولی فقیه که در هر حال ولایت کانال ارتباطی بین مردم و خدا است و زمانی ما به خدا وصل خواهیم بود که یک سری الزامات را در این زمینه رعایت کنیم.

 

حجت الاسلام غلامی در ادامه با بیان این نکته که آیا تنها با گفتن کلمه ولی یا شهادت دادن به ولایت کفایت می کند به تشریح الزامات ولایت مداری پرداخت، ادامه داد: استمرار ولایت مداری یعنی کسی که ولایت حضرت موسی(ع) را قبول کرد باید ولایت هارون را هم قبول کند، کسی که ولایت پیغمبر را قبول کرد باید ولایت امیرالمؤمنین(ع) را نیز قبول کند، چون تعیین ولایت دست مردم نیست بلکه به دست خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که در این موضوع، فرا زمانی بودن اصل استمرار ولایت پذیری است، عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز کسانی که ولایت امام راحل پذیرفته بودند پس از ارتحال ایشان ولایت حضرت آیت الله خامنه ای را نیز پذیرفتند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه پس از ارتحال پیامبر(ص)، امت اسلامی زیر پرچم ولایت حضرت علی(ع) قرار نگرفتند و استمرار این مسأله مهم را به هم زدند و مشکل بسیاری از افراد در انقلاب اسلامی نیز همین مسأله است.

 

حجت الاسلام غلامی افزود: علت این که امام راحل فرمودند امت ما از امت زمان پیغمبر بهتر هستند این است که مردم زمان پیغمبر(ص )بر سر پیچ انتقال قدرت از رهبری اول به رهبری دوم دچار تردید شدند و موجب شد تا مردم سقوط کردند، این یک پیچ تند و خطر ناک در انقلاب ها است، اما با توجه به عبور ملت و انقلاب ما از این پیچ تند دیگر نباید مطمئن شد که هیچ مانعی بر سر راه این ملت وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا ادامه داد: راه اندازی قائله سال 78 و فتنه 88 از موانعی است که دشمنان برای براندازی طرح ریزی کرد و تا زمانی که ما از آرمان هایمان برنگردیم و تا دشمنان از دشمنی خود دست نکشند این تقابل و مشکل وجود دارد.

 

حجت الاسلام غلامی، اصل دوم ولایت مداری را تولی و تبری دانست و خاطرنشان کرد: این اصل به معنای گسستن از هر چیزی غیر خدا است.

 

وی ادامه داد: چالش امروز و دیروز دنیای اسلام این است که دو مقوله تبری و تولی توأمان با هم پیش برده نشده است، بلکه این دو به مثابه دو بال هستند در ولایت مداری، که اگر هر یک از اینها با هم هماهنگ نباشند عامل سقوط می شوند.

 

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که در کشورمان نیز بعضی ها هستند که دم از ولایت مداری می زنند اما با دشمنان هم دم خور می شوند، گفت: این افراد با عملکرد خود دشمنان را امیدوار می کنند، رفتار آنها نه در تولی می گنجد ونه در تبری و یکی از دلایل به وجود آمدن فتنه 88 این بود که مرز بین دوست و دشمن تخریب شده بود.

 

وی در پایان با به اصل سوم در ولایت مداری اشاره کرد و با بیان این که مرز بندی خواص با غیر خودی اصل سوم  ولایتمداری است، افزود: در تاریخ کسانی را داشتیم که یا نسبتی با پیامبر داشتند یا همنشین با وی بودند اما عاقبت به خیر نشدند و در مقابل کسانی هم هستند که معتقدند نباید به این افراد نازک تر از گل گفت، حتی اگر منحرف هم بشوند و این در جامعه ما نیز رواج دارد، اما امام راحل فرمودند ملاک حال فعلی افراد است.

 

گفتنی است، در این مراسم از زحمات حجت الاسلام حجازی نیا تقدیرشد و حجت الاسلام محمد تقی خلیل نژاد به عنوان مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه قائمشهر معرفی شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات