۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۳۹۷۸۸
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر بناب:

عمل صالح موجب تقویت اراده و ایمان می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب گفت: اعمال صالح موجب تقویت اراده و ایمان می شود، اگر انسان به تمام مقدسات معتقد باشد ولی در عمل به آنها سستی کند، پس از چندی این اعتقاد از ریشه خشک خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين بنابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب عصر امروز در جمع طلاب حوزه های علمیه شهرستان خوی گفت: اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی بسته به عملکرد حوزه های علمیه دارد.

 

وی افزود: حوزه های علمیه متولی اسلامی بودن و حافظان اسلامی ماندن نظام هستند.

 


مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بناب گفت: طلاب در هر زمانی به آیه 122 سوره توبه هم قولا و هم عملا لبیک گفته اند»، نژاد طلبه از نژاد انبیا و اهل بیت است و شادی و رضایت یک طلبه زمانی است که این وراثت را به نحو احسن به انجام برساند.


استاد اخلاق حوزه های علمیه افزود: هر کسی به خاطر خداوند به حوزه آمده و مشغول تحصیل شده است و تلاش می کند تا به مردم دین را بیاموزد یقینا چنین فردی در ملکوت اعلی به نیکی یاد می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین بنابی در ادامه به تلازم ایمان و عمل صالح اشاره کرد و گفت: اعتقاد راسخ با عمل صالح باید تکمیل بشود، درخت پر ریشه را باید آبیاری کرد، اگر انسان به تمام مقدسات معتقد باشد ولی در عمل به آنها سستی کند پس از چندی این اعتقاد از ریشه خشک خواهد شد.

 

وی با بیان این که اعمال صالح سبب تقویت اراده و ایمان می شود، اظهار کرد: گناه ریشه ایمان را آفت زده می‌کند و آفت زدگی ایمان فقط با توبه امکان پذیر می شود.

 

وی گفت: افراد گناهکار باید توبه کرده و تقوا پیشه کنند چراکه افراد به با تقوا فرقان داده می شود طوری که حق و باطل را تشخیص دهند.

 

گفتنی است، جلسه اخلاق حجت الاسلام والمسلمین بنابی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات