۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۳۹۷۶۰
استاندار خراسان رضوی:

حب آل پیامبر عامل اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی گفت: برخی، حب آل پیامبر(ص) را ریشه اختلاف می‌دانند اما ما حب آل پیامبر(ص) را عامل اشتراک می‌دانیم، این اشتراکات کافی است تا اتحاد بین ما را برانگیزد.
عليرضا رشيديان، استاندار خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی امروز در همایش «رحمة للعالمین» که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت با حضور بیش از 700 نفر از علمای شیعه و اهل تسنن در اردوگاه مازندران برگزار شد، با بیان این‌که میلاد پیامبر(ص)، برکتی برای همه جهانیان بود، گفت: قرآن و سنت سرمایه همه مسلمانان و تمدن اسلامی محسوب می‌شود که باید همه حول آن گرد هم جمع شوند.

 

وی ادامه داد: طرح اندیشه جهان اسلام یکی از دغدغه‌های همه پیروان نبی اکرم (ص) بوده که در تاریخ معاصر ما نیز حضرت امام خمینی(ره) چه پیش از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب به‌طور مستمر این هدف را پیگیری و دنبال می‌کردند؛ نباید تصور شود وقتی انقلاب به پیروزی رسید امام به فکر وحدت افتاد، کسانی که به سیره ایشان رجوع کرده‌اند می‌دانند امام از پیش از انقلاب پیرو این موضوع بوده و لحظه‌ای از آن غفلت نکردند.

 

استاندار خراسان رضوی، اصول اصلی را اراده و خواست هماهنگ در راستای تعالیم نجات‌بخش پیامبر اعظم (ص) دانست و اظهار کرد: اتحاد و انسجام اسلامی آن است که ضمن حفظ اصول عقاید مسلم خود، با تأکید بر اصول و اعتقاد مشترک که همان پیامبر (ص)، کتاب و قبله واحد است، بتوان در کنار یکدیگر به‌خوبی حرکت کرد.

 

وی بابیان این‌که باید تأکید پیامبر (ص) بر امت واحده را به‌عنوان یک اصل مهم قلمداد کرد، افزود: تشکیل امت اسلامی را نیز باید برای دیدگاه‌های تقریبی در جهت اعتلا و عزت مسلمانان در دوران و تاریخ حاضر، مبنا قرار دهیم.

 

حب آل پیامبر عامل اتحاد مسلمانان است

 

رشیدیان با یادآوری این نکته که نظرات اختلافی در همه نظریات وجود دارد، خاطرنشان کرد: خدایی که همه پرستش می‌کنند و پیامبری که همه به آن ایمان‌دارند واحد است، همگی به رسالت، کتاب و سنت پیامبر ایمان‌داریم و او را پایان‌یافته رسالت انبیا و دین اکمل می‌دانیم، خاندان نبوت را دوست داریم درحالی‌که برخی، حب آل پیامبر(ص) را ریشه اختلاف می‌دانند اما ما حب آل پیامبر (ص) را عامل اشتراک می‌دانیم، این اشتراکات کافی است تا اتحاد بین ما را برانگیزد.

 

وی اضافه کرد: آمریکا در تلاش است با دستاویز قرار دادن هر موضوع کوچکی بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرده و به آن دامن بزند، تلاش می‌کنند به اسم مسلمانان به این اختلافات دامن بزنند و ضمن حمایت از دولت غاصب و جعلی رژیم صهیونیستی، از اقدامات جنایت‌کارانه آنان در فلسطین حمایت می‌کنند.

 

سابقه برنامه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن برای اسلام

 

استاندار خراسان رضوی به سابقه برنامه‌های تفرقه‌انگیز آمریکا اشاره کرد و ابراز کرد: سوابق فکری در اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان در سخنانی که آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر مطرح کرده‌اند همچون خاورمیانه بزرگ توسط دستگاه‌های اطلاعاتی دشمن، گواه از برنامه‌های دشمن دارد.

 

وی به طراحی نقشه‌های گوناگون از سوی آمریکا و دشمنان اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: آنان در پی طراحی‌های خود، از سوی کاریکاتوریست‌ها و نویسندگانی همچون سلمان رشدی، تهاجم فرهنگی را به دنیای اسلام، ارزش‌ها و مقدسات اسلام وارد کردند، افزون بر آن، موج گریز از اسلام در کشورهای غربی به راه انداخته که امروز شاهد به آتش کشیدن مساجد در سوئد و آلمان و حملات آنان به مسلمانان هستیم.

 

انقلاب اسلامی به جهان اسلام ثابت کرد اسرائیل قابل شکست است

 

رشیدیان ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد رعب وحشت از قدرت‌های پوشالی در میان مسلمانان بود اما امام خمینی (ره) این نقشه را ناکام گذاشت؛ افتخار ما این است که امام و رهبری به ما آموختند ما می‌توانیم آمریکا و قدرت‌های پوشالی را به زیر بکشیم، جنگ‌های غره و لبنان نشان داد قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی قابل شکست است.

 

وی، رسالت گروه‌های تروریستی همچون داعش را ایجاد تفرقه بیان کرد و گفت: کسانی نیز به نام دین، صدای آمریکا و انگلیس هستند و از مراکز خود به تشدید اختلاف می‌پردازند؛ این حرکت‌ها از مصادیق تهدید امت اسلامی است که جریان دارد.

 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی این فرصت را فراهم کرد تا در سایه وحدت و همدلی در زمانه‌ای که بشریت علی‌رغم پیشرفت‌های صنعتی از نقض حقوق خود به‌شدت رنج می‌برد، اسلام را به‌عنوان مذهب دوم در کشورهای غربی تبدیل کند اما متأسفانه با حرکت‌های خشونت باری که به نام اسلام رخ داد، توانست این حرکت توفنده اسلامی را کُند کند.

 

وی افزود: شرایط ویژه جمهوری اسلامی چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی و با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، ثمرات بسیاری داشته که شاهد هستیم بسیاری از علمای اهل سنت نیز فتاوایی همین راستای نفی توهین به مقدسات شیعیان صادر کردند./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات