۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۳۹۶۰۸

مشارکت فعال مردم آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات عراق

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی گفت: این استان مقام دوم کشوری را بعد از تهران در جذب نذورات مردمی کسب کرده است.
صحن حضرت زهرا(س)

علی‌اکبر دانشور، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که یک تیم 32 نفری شامل هنرمندان و قالی‌بافان تبریز مرمت و رفوگری فرش‌های حرم امام حسین(ع) را بر عهده گرفته‌اند، اظهار داشت: این ستاد اقدامات مختلف و ارزشمندی در راستای توسعه صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف انجام داده است.

 


وی از اجرای طرحی برای جلب نظر خیرین جهت مشارکت در توسعه حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف خبر داد و اظهار داشت: همه خیران با پرداخت 30 میلیون ریال می‌توانند در این طرح مشارکت کنند تا سند افتخاری ساخت صحن حضرت زهرا(س) که در بارگاه امام علی (ع) در حال انجام است به نام آنها صادر شود.

 


دانش‌ور با بیان این‌که امسال تعهد استان آذربایجان‌شرقی برای بازسازی عتبات عالیات 70 میلیارد ریال بوده است، گفت: 50 درصد از این مبلغ را خیران نیکوکار استان در قالب وجه نقد، جواهر و زینت‌آلات پرداخت کرده اند که این وجوهات و اشیاء قیمتی در 9 ماهه امسال پرداخت شده است.

 


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی از کلنگ‌زنی صحن عقیل در چند روز آینده در نجف اشرف توسط تیم آذربایجانی خبر داد و گفت: صحن حضرت زینب(س) با 10 هکتار زیربنا در 3 طبقه شامل بخش زیارتی، حوزه، اداری و کتابخانه است که در کربلا ساخته می‌شود و بخش زیارتی این صحن را خیران ایرانی برعهده گرفته‌اند.

 


وی با باین این‌که استان آذربایجان‌شرقی مقام دوم کشوری را بعد از تهران در جذب نذورات مردمی کسب کرده است، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان‌شرقی شهرستان ملکان با پرداخت بیش از 500 میلیون ریال نذورات مردمی جزو شهرستان‌های برتر استان در جذب مشارکت‌های مردمی است.

 


دانشور ادامه داد: این ستاد مرمت و ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف و حرم مطهر حضرت علی (ع) به مساحت 220 هزار مترمربع را در دست اجرا دارد، بازسازی صحن سفینه النجاه در کربلا و نصب نیم ضریح تل زینبیه در حد فاصل صحن یاد شده تا صحن عقیله العرب از دیگر اقدامات ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی در عراق است.

 


وی با بیان این‌که در چند سال گذشته 100 میلیارد ریال مردم آذربایجان شرقی برای بازسازی و ساخت عتبات عالیات به این ستاد کمک کرده اند، افزود: کمک های مردمی استان در سامرا نیز در ساخت و بازسازی حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) و علی نقی(ع) که در 18 هکتار انجام می شود، بکار گرفته می شود.

 


دانشور با اشاره به برنامه‌‌های اجرایی این ستاد برای خدمت‌گزاری به زائران اربعین حسینی‌ اظهار داشت: امسال ستاد عتبات عالیات استان برای نخستین بار برای 40 هزار نفر از زائران شرکت‎‏کننده در زیارت اربعین امکانات رفاهی از جمله غذا و مکان استراحت به ارزش 2 میلیارد ریال تهیه کرده بود. /935/ت302/ب4

ارسال نظرات