۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۳۹۵۷۹
آیت‌الله نوری همدانی:

ربا جامعه را به انحطاط و سقوط می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی قرض دادن همراه با ربا را سبب سقوط جوامع دانست و گفت: امروز در اروپا شاهدیم که به سبب این کار وضع جامعه به سمتی رفته که سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته‌اند، چرا که ثروت آنها در اختیار تنها یک درصد مردم است.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه دوشنبه در دیدار مدیر عامل و معاونان مؤسسه مالی اعتباری کوثر با بیان این‌که خدمت به مسلمان دارای ثواب زیادی است، گفت: در روایت آمده «به هر میزان وجود فرد مفیدتر باشد اجر او در نزد خدا بیشتر می‌شود».

 

وی افزود: اسلام دینی است که به تمام جنبه‌های زندگی افراد توجه دارد و از نظر اسلام جامعه‌ای خوب است که بتواند به تمام نیازهای افراد پاسخ داده و مشکلات آنها را حل کند؛ اسلام دین همه زمان‌ها و مکان‌ها است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان مدیر عامل مؤسسه کوثر، خدمات این مؤسسه را مؤثر، ارزنده و گامی برجسته دانست و اظهار داشت: اعطای وام و قرض بدون کارمزد و جریمه دیرکرد به معنای دادن قرض بدون ربا است و این کار برای مؤسسه برکات فراوانی خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از افراد در ازای پرداخت وام ربا می‌گیرند؛ این کار برخلاف قرض الحسنه و خدمت به جامعه است؛ ربا سبب تباهی جامعه شده و آثار منفی زیادی خواهد داشت؛ براساس چیزی که گفتید شما در مؤسسه کوثر خدمت بزرگی انجام می‌دهید که ربا نیست و این دارای اجر و پاداش است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم قرض دادن همراه با ربا را سبب سقوط جوامع دانست و تأکید کرد: امروز در اروپا شاهدیم که به سبب این کار وضع جامعه به سمتی رفته که سیاست ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته‌اند، چرا که ثروت آنها در اختیار تنها یک درصد مردم است.

 

وی یادآور شد: کار شما در مؤسسه نشانگر اجرای قوانین اسلام است و به مردم نشان می‌دهید که می‌توان بدون ربا نیز کار بانکداری انجام داد و این قدم بزرگی است و راه حل رهایی کشورها مختلف از مشکلات همین روش است.

 

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود بیان داشت: براساس گزارشی که نسبت به وام قرض الحسنه دادید باید کار شما در کشور الگوسازی شود، ما نیز از خداوند متعال برای آرزوی شما و موفق در کارتان دعا می‌کنیم./993/پ203/ج

ارسال نظرات