۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۳۹۵۵۳

مراسم جشن میلاد پیامبر در مصر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) با حضور شخصیت‌های مصری در مسجد امام حسین (ع) قاهره برگزار شد.
جشن ميلاد پيامبر در مصر

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم (ص)، روز گذشته با حضور وزیر اوقاف مصر و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و دینی این کشور در مسجد امام حسین(ع) قاهره برگزار شد.


 در این مراسم، جلال مصطفی سعید، استاندار قاهره به نمایندگی از ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر حضور داشت.


محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، شماری از علمای و شخصیت‌های دینی الأزهر و اوقاف مصر و تعدادی از شیوخ اهل تصوف این کشور از دیگر میهمانان جشن میلاد نبی مکرم اسلام در مسجد امام حسین(ع) قاهره بودند.


در این مراسم، احمد عمر هاشم، عضو هیأت علمای ارشد الازهر درباره این مناسبت دینی عظیم و میلاد نبی مکرم اسلام و سیره و سنت آن حضرت سخنرانی کرد.


هزاران نفر از مردم قاهره نیز با شرکت در مراسم جشن میلاد رسول اکرم(ص) بر کنار گذاشتن خشونت و تروریسم تأکید کردند.


هزاران نفر از مردم قاهره، با حضور درخیابان‌های این شهر، سالروز تولد پیامبر اسلام را گرامی داشتند و مواد غذایی رایگان بین نیازمندان توزیع کردند.


یکی از ساکنان قاهره گفت: ما در این روز به دیدار دوستان و اقوام می رویم. تمام خانواده‌ها در این فضای جشن و شادی میلاد پیامبر اسلام(ص) با یکدیگر دیدار می‌کنند.


مردم مصر امیدوارند که سالروز تولد پیامبر اسلام فرصتی برای صلح و دوستی و فراموش‌کردن پیامدهای خون‌بار انقلاب این کشور باشد.


پیام مردمی که در جشن امسال شرکت کردند، کنارگذاشتن خشونت و تروریسمی است که به نام اسلام در این کشور اعمال می‌شود./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات