۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۳۹۴۵۵
مسؤول مرکز امور رسیدگی به مساجد کشور:

گمراهی جنسی مهم‌ترین نگرانی پیامبر برای امت بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز امور رسیدگی به مساجد با بیان این که مهم ترین نگرانی رسول خدا پس از کسب رزق حلال در میان امت، نگرانی از گمراهی جنسی بود، گفت: رسول خدا(ص) همواره مسلمانان را به تقوا دعوت می کردند.
حجت الاسلام حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد، ظهر امروز در برنامه یاد خدا از شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به این که مهم ترین نگرانی رسول خدا پس از کسب رزق حلال برای امت، نگرانی از گمراهی های جنسی بود، گفت: پیامبر(ص) و امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود همواره توصیه می کنند برای این که انسان دچار گمراهی جنسی نشود و در باتلاق گناه سقوط نکند بهتر است چشم خود را کنترل کرده و فراوان به یاد مرگ باشد.

 

وی با اشاره به این که خداوند با حکمت خود در وجود انسان دو نوع شهوت قرار داده است که شهوت به غذا و شهوت غریزی این دو نوع شهوت بوده که در انسان بسیار قوی و در عین حال لذت بخش و پیچیده هم هستند، ادامه داد: خداوند به وسیله شهوت غریزی در نهایت حکمت نه تنها بقای انسان بلکه بقای تمامی موجودات در عالم و چرخ حیات را ممکن کرده است بنابراین ما نباید به غریزه انسان نگاه بدی داشته باشیم بلکه باید آن را مهار کرده و عقل را بر آن حاکم کرده و از طغیان آن جلوگیری کنیم.

 

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: متاسفانه امروزه به دلیل گسترش رسانه ها و فضای مجازی و افزایش لذت های بصری خطر گمراهی جنسی در امت بیشتر شده و در این زمینه باید آگاهی مردم را افزایش داد و به آنها آموخت که یاد فراوان از مرگ و کنترل چشم خود از بروز انحراف در خود جلوگیری کنند.

 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که اگر انسان تقوا را در خود تقویت کند در برابر نفس شهوانی خود در امان می ماند، گفت: آیات قرآن کریم به صراحت بر همکاری و تعاون مسلمانان در امر تقوا تاکید می کند و می فرماید در کارها خیر و نیکی و تقوا با هم همکاری کنید تا از خطر گناه و لغزش در امان باشید.

 

وی با بیان این که براساس برخی آیات قرآن راه کنترل شهوت تعاون در تقوا عنوان شده است، تاکید کرد: تعاون در تقوا فضای جامعه را از آلودگی پاک کرده و موجب می شود سلامتی و اخلاق بر فضای جامعه حاکم شود.

 

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد یادآور شد: سرکوب شهوت راهی برای دوری از گناه نیست بلکه انسان باید این شهوت را در چارچوب های خوب قرار داده و از آن برای افزایش نسل بشر و تربیت انسان های شایسته استفاده کند./837/پ203/ی

ارسال نظرات