۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۳۹۳۵۱

امریکایی‌ها در اعتراض به رویکرد جانبدارانه رسانه‌‌‌های این کشور تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ امریکایی‌های خشمگین با برپایی تظاهرات در شهر نیویورک، به نحوه پوشش خبری رسانه‌های اصلی این کشور از خشونت‌های بی‌رحمانه‌ی پلیس علیه امریکایی‌های افریقایی‌تبار، اعتراض کردند.
نيويورک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تیراندازی‌های مرگبار نیروی پلیس امریکا به سیاه‌پوستان از جمله مایکل براون در شهر فرگوسن و اریک گارنر در منطقه استیتن آیلند خشم و اعتراض امریکایی‌ها را برانگیخته است.

بر اساس گزارش‌ها اعتراضات در شهر نیویورک همچنان ادامه دارد و معترضان در تظاهرات‌ خود پایان خشونت پلیس به ویژه علیه شهروندان سیاه‌پوست و اقلیت‌های رنگین‌پوست امریکا را خواستارند.

محور و کانون این اعتراضات که ابتدای امر در محکومیت رأی هیئت منصفه‌ی دادگاه امریکا مبنی بر تبرئه ماموران پلیس سفیدپوست در پرونده قتل سیاه‌پوستان غیرمسلح آغاز شد، هم اکنون در حال تغییر است.

معترضان از شیوه رسانه‌های اصلی امریکا در پوشش خبری این گونه رویدادها و نیز تصویری که از اقدامات آنان به ویژه در گزارشهای «نیویورک پست»، یکی از رسانه‌های متعلق به  روپرت مورداک، غول و مافیای رسانه‌ای امریکا، ترسیم شده است خشمگین هستند.

تظاهرات کنندگان معترض همچنین روز جمعه مقابل ساختمان شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز»، از دیگر رسانه‌های متعلق به مورداک، تجمع کردند.

معترضان در شعارهای خود نیویورک پست را به انتشار اکاذیب و پخش اطلاعات نادرست درباره جنبش «جان سیاهان مهم است» متهم کردند و تحریم و تعطیلی این گونه رسانه‌ها را خواستار شدند.

بر اساس مطالعات جدید، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران امریکایی موضوع قتل سیاه‌پوستان غیر مسلح توسط افسران پلیس سفیدپوست امریکا را به عنوان تیتر اول عناوین خبری سال 2014 میلادی انتخاب کرده‌اند.

در نظرسنجی سالانه آسوشیتدپرس از خبرنویسان، سردبیران و مدیران خبر در امریکا، قتل امریکایی‌های افریقایی تبار توسط نیروهای پلیس با توجه به روند بررسی‌ و تحقیقات و نیز برپایی تظاهرات و اعتراضات سراسری گسترده‌ علیه آن، به عنوان رویداد خبری «شماره یک» رای آورده و انتخاب شده است.

استفاده غیرضروری پلیس از تاکتیک‌های بی‌رحمانه و موضوع ترسیم تصویر نژادپرستانه از این اقلیت‌ها به یکی از نگرانی‌های اصلی در امریکا تبدیل شده است./982/د101/ک

 

ارسال نظرات