۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۹۲۳۲
نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب جهان اسلام:

وحدت مسلمانان راهبرد ایستادگی در برابر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب جهان اسلام بابیان این که وحدت جزو اصول و ضروریات مسلمانان است، گفت: خدا، دین، پیامبر و قبله دو مذهب سنی و شیعی یکی است که این ها از زمینه های وحدت محسوب می شود.
وحدت شيعه و سني

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد ایمانی، نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب جهان اسلام،شب گذشته، در جشن میلاد پیامبر(ص) که با حضور علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی در مسجد النبی بیرجند برگزار شد، گفت: به روایت اهل سنت 12 ربیع الاول وبه روایت شیعه 17 ربیع الاول روزولایت پیامبر(ص) است که به همین دلیل این هفته را هفته وحدت می نامند.

 

وی با بیان این که عده‌ای معتقدند که کلمه وحدت یک واژه سیاسی است، افزود: هنگامی که امام خمینی‌(ره) از خارج به ایران آمد و دید که 10 درصد از جمعیت کشور اهل تسنن و 80 درصد نیز شیعه هستند، وحدت را پایه‌گذاری کردند و کسانی که غیر از این فکر می‌کنند با الفبای پیام وحدت بیگانه هستند.

 

 وی با اشاره به اینکه هیچ مبنای فقهی مخالفت کردن با ولی فقیه را جایز نمی‌داند، بیان کرد: برخی به غلط می‌گویند که وحدت یعنی این که شیعه بخواهد سنی را شیعه کند و یا سنی بخواهد شیعه را سنی کند که این اشتباه و غلط است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی ادامه داد: وحدت یعنی این که شیعه و سنی به‌‌ همان مذهب خود باشند و با یکدیگر وحدت داشته باشند بنابراین ما باید اتحاد داشته باشیم و بدانیم که دشمن چه خواب‌هایی برای ما دیده است.

 

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب با تاکید بر این که هرکس می‌تواند بر دین خود باقی بماند، اضافه کرد: هرکس پیرو هر دینی است باید همه با هم متحد و مشتی بر دهان دشمن شوند.

 

وی با اشاره به این که امشب شب ولادت پیامبر اکرم‌(ص) است، تاکید کرد: همه ما باید هوشیار باشیم، چراکه دشمن خواب‌های زیادی برای اسلام دیده است و تمام نقشه و هدفشان به جان هم‌انداختن مسلمانان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی، با بیان این که حرمت خون مسلمان مانند حرمت کعبه است و کسی حق ندارد مسلمانی را بکشد، ادامه داد: کسانی‌که در لندن و عربستان و لس‌آنجلس نشسته و مسلمانان را علیه جهان تشیع دعوت می‌کند از استکبار برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان خط می‌گیرند.

 

وی با اشاره به این که صهیونیست‌ها می‌خواهند که سر به تن شیعه و سنی نباشد، افزود: برای صهیونیست‌ها شیعه و سنی هیچ کدام اهمیت ندارد و آن‌ها تنها به‌دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند.

 

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب، با اشاره به این که دشمن تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند، نخواهد توانست به ما ضربه بزند، گفت: دشمن فهمیده است که پیامبر(ص) محور وحدت بین مسلمانان هستند و به‌ همین دلیل استکبار با موضوعات گوناگون به‌دنبال تخریب چهره ایشان هستند.

 

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب در پایان یادآور شد: ما هرچه داریم به برکت وجود پیامبر‌ اکرم‌(ص) است، به شرط این که سر سفره آموزه‌های ایشان بنشینیم و وقتی سر سفره ایشان باشیم کسی نمی‌تواند به ما ضربه بزند./968/پ203/ب

ارسال نظرات