۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۳۹۱۳۷
مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج خبر دا؛

اعزام ۸۵ هزار زائر ایرانی به حج عمره

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت از اعزام بیش از ۸۵ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی خبر داد و گفت: هم‌اینک بیش از ۵۰ هزار زائر کشورمان پس از اقامت ده روز و انجام مناسک عمره مفرده به میهن اسلامی بازگشته و حدود ۳۵ هزار نفر نیز در عربستان حضور دارند.
حسن سرخوش،مديرکل برنامه‌ريزي و پذيرش سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حسن سرخوش مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت، گفت: براساس آمار دریافت شده تا صبح امروز شنبه 13 دی ماه، 85 هزار و 809 نفر به سرزمین وحی مشرف شده‌اند.

وی با بیان اینکه انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی از 21 ایستگاه پروازی انجام می‌گیرد، افزود: تاکنون 85 هزار و 809 نفر به شهرهای مدینه منوره و جده اعزام شده‌اند که 141 پرواز آن به وسیله شرکت هواپیمایی سعودی و ما بقی آن با دو شرکت هواپیمایی ایرانی به نام ماهان و ایران ایر صورت گرفته است.

مدیرکل پذیرش و برنامه‌ریزی اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، هر روز حدود 3 هزار و 600 نفر در قالب 25 تا 30 کاروان از ایران اسلامی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی اظهار داشت: تاکنون آمار 185 هزار و 571 نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی به سفارت عربستان جهت صدور روادید ارسال شده است که 143 هزار و 792 نفر شماره الکترونیکی و 112 هزار و 317 زائر نیز روادید عمره را دریافت کرده‌اند.

سرخوش اظهار کرد: در حال حاضر حدود 17 هزار و 500 زائر در مکه مکرمه و 17 هزار و 500 زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند و حدود 50 هزار زائر پس از 10 روز اقامت در مدینه منوره و مکه مکرمه و انجام مناسک عمره به میهن اسلامی بازگشتند.

وی درباره مدت زمان تاخیر پرواز زائران عمره گزار گفت: خوشبختانه تاکنون آمار تاخیر پرواز زائران ایران در عملیات عمره حدود 9 دقیقه اعلام شده است.

ثبت نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در ادامه به برنامه ریزی برای ثبت نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره مربوط به اعزام‌های 21 اسفند امسال تا 27 خرداد ماه سال 94 اشاره کرد و گفت: ثبت نام در کاروان‌های مرحله دوم عمره از نیمه بهمن ماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعزام‌های مرحله اول عمره از 13 آذرماه آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: قیمت‌های مرحله دوم اعزام زائران به عمره مفرده، نیمه نخست بهمن ماه از طریق سازمان حج وزیارت اعلام می‌شود.

امسال برای دومین سال متوالی اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از نیمه اول ماه صفر آغاز شده و زائران ایرانی ایام اربعین حسینی (ع) و ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را در سرزمین وحی حضور داشتند./840/د102/ف



ارسال نظرات