۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۳۸۸۸۱

رسانه ها در توسعه و بینش فکری جامعه نقش بی‌بدیل دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر نقش بی بدیل مطبوعات و رسانه ها در توسعه فکری و ایجاد شناخت در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با اعضای انجمن صنفی مدیران مسؤول مطبوعات استان اظهار داشت: مطبوعات به عنوان تجربه مثبت بشری در تحول فکری، فرهنگی و اجتماعی نقش تاثیرگذاری را در جامعه انسانی داشته اند.

 


وی افزود: در میان وسایل متنوع ارتباط جمعی، مطبوعات همچنان در صف اول عوامل شکل دهنده افکار عمومی قرار دارند، زیرا به دلایل گوناگون از جمله ماندگار بودن و در هر لحظه و در هر زمان در دسترس بودن و همچنین قیمت ارزان و تنوع مطالب و محتوا، تمام طبقات و گروه‌های مردم را مخاطب قرار می دهند و در نتیجه در سطح وسیع و گسترده‌ای بر افکار عمومی اثر می گذارند.

 


صفی‌پور با اشاره به نقش بی بدیل مطبوعات و رسانه ها در توسعه فکری و ایجاد شناخت در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در امر ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی باید شرایط و نقش رسانه ها در جامعه مدنظر قرار گیرد و امیدواریم با عامل مناسبی که با شهردار تبریز در این زمینه وجود دارد به راهکارهای بهتر مطبوعات در سطح استان برسیم.

 


وی نشست های تعاملی این اداره کل  با فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی را فراتر از امر اداری عنوان کرد و افزود: نگاه مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان به نهاد مطبوعات و اصحاب رسانه، نگاه تعاملی و معطوف به همفکری و همکاری است که امیدواریم این روند در آینده نیز تداوم داشته باشد.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با ابراز خرسندی از وجود سه تشکل مطبوعاتی در سطح استان گفت: انجمن صنفی مدیران مسؤول، انجمن صنفی روزنامه نگاران و خانه‌ مطبوعات به عنوان بازوان توانمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محسوب می‌شوند.

 


وی همراه و هم‌راستا بودن این سه تشکل و اداره‌ ارشاد در کنار هم را راهگشای امور دانست و افزود: متولیان فرهنگی استان برای رفع بسیاری از مشکلات و مسائل حوزه‌ مطبوعات استان نیازمند هم‌اندیشی با فعالان رسانه‌ای استان هستند که این روند باید از سوی این تشکل صنفی پیگیری شود.

 


صفی‌پور ادامه داد: واگذاری امور براساس قوانین و چارچوبها به انجمن‌ها و کانونها از اولویتهای کاری اداره‌ی کل ارشاد محسوب می‌شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر همراهی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های مردم محور و NGO ها و نظارت بر فعالیت‌های آنان، ‌تأکید دارد.

 


همچنین در این دیدار اعضای انجمن صنفی مدیران مسؤول به طرح دیدگاه‌ها، مسائل و مشکلات پیش روی انجمن پرداختند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها سامان‌دهی دکه های مطبوعاتی، نظارت بر شیوه توزیع نشریات و بررسی چگونگی همکاری های متقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مطبوعات بود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات