۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۳۸۵۹۸
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور:

حفظ استقلال در حوزه مهم ترین دغدغه مراجع تقلید است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور، حفظ استقلال در حوزه را یکی از دغدغه های مهم مراجع عظام تقلید دانست.
معاون آموزش حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور بعد از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار شد با بیان این که در حوزه بلند مدت هدف اصلی تربیت مجتهد است، گفت: دروس پایه را در حوزه باید قوی بخوانیم تا به این هدف اصلی دست پیدا کنیم.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که در بحث تحول در حوزه نیز باید نظر بزرگان حوزه مد نظر قرار گیرد، افزود: خروجی حوزه باید با فقه و اصول دوره قبل یعنی قلم شیخ و آخوند خراسانی آشنا باشد.

 

معاون آموزش و مراکز حوزه های علمیه کشور با بیان این که در یک دوره شش ساله ما مأموریم این کارها را انجام دهیم، افزود: سیر تاریخی و اتصال اندیشه ها در دوره ای در حوزه منظم بود.

 

وی با اشاره به این که بزرگان حوزه از ما توقع دارند تا حثیت سنتی حوزه را با متون آموزشی حوزه زنده نگه داریم، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت تلاش های صورت گرفته در مرکز و همچنین استان ها شاهد رشد کمی و کیفی در حوزه هستیم.

 

حجت الاسلام فرحانی حفظ استقلال در حوزه را یکی از دغدغه های مهم مراجع عظام تقلید دانست و خاطرنشان کرد: البته مقام معظم رهبری فراهم کردن زیرساخت ها در حوزه از سوی دولت را بلامانع دانستند.

 

معاون آموزش و مراکز حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود از به رشد کمی و کیفی بخش هایی از حوزه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت:  در شش سال گذشته سهم کمک به مدیران مدارس نسبت به امروز بسیار رشد کرده است.

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران نیز در این جلسه بر ضرورت رونق فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: توقع از طلاب حوزه های علمیه انس بیشتر با کلام الهی است.

 

وی با بیان این که باید در مدارس علمیه شاهد یک نهضت قرآنی باشیم، خاطرنشان کرد: تقویت مبانی قرآنی در میان طلاب باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت دروس اخلاق در حوزه تأکید کرد و گفت: برگزاری دروس اخلاق باید به صورت مستمر و با تنوع بیشتر دنبال شود.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه با بیان این که در حال حاضر هشت مدرسه علمیه سطح دو در مازندران داریم، افزود: باید معاونت پژوهش در این مدارس راه اندازی شود.

 

وی بر ضرورت تقویت مباحث پژوهشی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود طلاب بیشتر با اصول و روش های پژوهش آشنا شوند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فضای آموزشی باید پژوهش محور باشد، خاطرنشان کرد: امسال 72 مقاله از حوزه علمیه مازندران به معاونت پژوهش کشور ارسال شد  و تلاش ما این است که طلاب با نوشتن و پژوهش آشنا شوند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات