۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۸۳۵۶
امام جمعه فاروج:

فتنه 88 خواص بی بصیرت را به مردم معرفی کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با بیان این که فتنه سال 88 خواص بی بصیرت را به مردم معرفی کرد، گفت: در جریان فتنه برخی از خواص همانند روز عاشورا در برابر ولایت جبهه گرفتند.
حجت الاسلام قليزاده - مراسم بزرگداشت 9 دي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، با بیان این که نهم دی روزی ماندگار در تارخ ایران اسلامی خواهد بود، اظهار داشت: دشمنان از مدت ها پیش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده و مهره های خود را چیده بودند و با آغاز فتنه نیز شماری از افراد فریب خورده و گام در راه نادرست آنها نهادند.

 

وی اضافه کرد: غبارآلود کردن فضای حق و باطل، قرار دادن مردم و نظام در برابر هم، بی اعتماد کردن مردم به اهداف نظام و ... از جمله اهداف فتنه گران بود اما با حضور حماسی ملت، فتنه گران در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به عوامل خنثی ساز فتنه 88، خاطرنشان کرد: روشن کردن اهداف و عوامل فتنه در داخل و خارج کشور و بصیرت دهی به مردم مهم ترین راهبردهای رهبر معظم انقلاب برای خنثی کردن فتنه 88 بود.

 

وی با بیان این که در واقع با تبیین عوامل پشت پرده فتنه 88 و جداسازی مردم از فتنه گران بود که حماسه نهم دی خلق شد، اضافه کرد: حوادث سال 88 خواص بی بصیرت را به مردم معرفی کرد چرا که در این جریان برخی از خواص همانند روز عاشورا در برابر ولایت جبهه گرفتند و مردم نیز به هویت واقعی آنها پی بردند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج اظهار داشت: فتنه 88 پیامدهای منفی زیادی از جمله جری تر شدن دشمنان نسبت به اجرای توطئه علیه نظام، مخدوش شدن حیثیت نظام و مردم در عرصه بین المللی، کمرنگ شدن حضور دولت مردان در معادلات بین المللی در آن مقطع زمانی و ... را داشت اما به فضل الهی با درایت رهبر معظم انقلاب، آگاهی بخشی دستگاه ها و نهادها، ورود خواص با بصیرت به عرصه و حضور مردم و حمایت پرشور و شعور آنها این فتنه خنثی شد و نظام جمهوری اسلامی گردنه خطرناکی را با مؤفقیت پشت سر گذاشت.

 

وی با تأکید بر این که می بایست از فتنه سال 88 برای آینده نظام درس بگیریم، اضافه کرد: در جریان فتنه پنج گروه شامل افراد در خط ولایت، تندروها و جلو رونده های دارای ضعف صبر، عقب مانده ها و متأخرین دارای ضعف بصیرت، ساکتان در فتنه و سران فتنه دخیل بودند که می بایست آنها را شناخت و رویکردشان تببین و تشریح شود.

 

حجت الاسلام قلی زاده اظهار داشت: سران فتنه بازیچه نظام سلطه و استکبار جهانی بودند و هنوز هم بعد از گذشت چند سال همچنان بر مواضع باطل خود پافشاری می کنند.

 

وی افزود: در چنین شرایطی حصر سران فتنه لطف نظام به آنها بوده چرا که جرم آنها بسیار سنگین است اما با این وجود امید است روزی سران فتنه در محکمه عدل اسلامی محاکمه شده و پاسخگوی ظلم خود نسبت به نظام و ملت باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده یادآور شد: سران فتنه با گام نهادن در راه اشتباه و دنباله روی از دشمنان هشت ماه کشور و ملت را دچار آشوب و سردرگمی کردند و می بایست تاوان این جرم بزرگ خود را بدهند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات