۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۳۸۱۴۷
رییس اداره اوقاف مراغه:

رسانه ها مروج فرهنگ وقف در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: انتظار داریم خبرنگاران مطبوعات و رسانه های گروهی در فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه وقف در میان مردم تلاش کنند.
حجت الاسلام جعفر جنتي، رييس اداره اوقاف مراغه

حجت الاسلام جعفر جنتی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، خواستار همکاری بیشتر رسانه های درخصوص آگاه سازی و نهادینه کردن وقف در بین مردم شد و اظهار داشت: رسانه ها می توانند به عنوان یک مرجع اطلاع رسانی و از همه مهم تر مروج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

 


وی با بیان این‌که انتظار داریم خبرنگاران مطبوعات و رسانه های گروهی در فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه وقف در میان مردم تلاش کنند، گفت: رسانه‌های محلی و خبرنگاران مطبوعات می توانند با انعکاس گزارش ها و خبرهایی در خصوص وقف، ضمن حفظ و حراست از موقوفات، در زمینه ترویج این سنت حسنه نیز نقش‌آفرین باشند.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه رسانه ها را پل ارتباطی میان مردم و مسؤولان دانست و افزود: رسانه ها هموار تلاش خود را ت در جهت نهادینه کردن فرهنگ وقف انجام داده اند که در این راستا خبرنگاران شهرستان مراغه تاکنون اخبار و رویدادهای اداره اوقاف را پوشش داده اند، ولی با این حال باز تلاش هرچه بیشتر رسانه ها را نیازمندیم.

 


حجت الاسلام جنتی با اشاره به این‌که اداره اوقاف همواره تعامل و همکاری نزدیک با رسانه ها و خبرنگاران داشته و خواهد داشت، افزود: واقفان شهرستان مراغه از سال 88 تا به امروز بیش از 30 مورد وقف کرده اند که این موارد شامل 546 موقوفه متصرفی، 72 موقوفه غیرمتصرفی با یک هزار و 688 رقبه بوده که بیشترین رقبه این شهرستان رقبه های تجاری با 640 مورد است.

 


وی با بیان این‌که تاکنون 358 رقبه مذهبی، 341 رقبه مسکونی، 273 رقبه کشاورزی، 27 رقبه آموزشی، 21 رقبه اداری، 17 رقبه صنعتی، 8 رقبه خدماتی و 3 سه رقبه بهداشتی و درمانی بوده که به طور رسمی ثبت شده است، افزود: در تلاشیم بیش از سه موقوفه و 200 رقبه را با همکاری مراجع قضائی خلع ید کنیم.

 


رییس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با تأکید بر این‌که اداره اوقاف خود را متولی موقوفات و عامل به نیات واقفان خیراندیش می داند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از سودجویان به دنبال تحقق منافع خود، اقدام به برخی رفتار های ناشایست در حوزه وقف کرده اند که اداره اوقاف در تلاش است موقوفات را از تصرف غاصبان آزاد کند./935/ت303/ب4

ارسال نظرات