۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۳۸۱۱۰

سطح کیفی مطبوعات محلی آذربایجان‌شرقی مورد رضایت نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: رشد کمی میزان مطبوعات استان مطلوب بوده است، اما سطح کیفی مطبوعات محلی مورد رضایت نیست.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار با اعضای سابق و جدید هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان گفت: مطبوعات حرفه ای نیاز جامعه است و برای تحقق آن خبرنگاران حرفه ای لازم است تا در فضای رقابتی و اثرگذار رسانه ها را به سمت پیشرفت و جذب بیشتر مخاطب سوق دهند.

 


وی با بیان این‌که رشد کمی میزان مطبوعات استان مطلوب بوده است، اما سطح کیفی مطبوعات محلی مورد رضایت نیست، خاطرنشان کرد: مطبوعات و رسانه های مجازی با برنامه ریزی برای آینده و محتوا سازی می توانند در رهبری افکار عمومی نقش ایفا کنند.

 


صفی‌پور با اشاره به این‌که فضای رقابتی سالم و محتوای اثرگذار مطبوعات، نشریات و خبرگزاری ها مخاطب را جذب و بر سر ذوق می آورد، گفت: بودجه مشکل اصلی فعالیت های فرهنگی است، اما نیروی انسانی و تخصص بیشتر از موارد مالی تعیین کننده و مهم هستند، در حقیقت نیروی انسانی با فراهم کردن شرایط، فضای رسانه ای را به هر چه بیشتر کیفی شدن سوق می دهد.

 


وی خواستار برگزاری نشست های تخصصی رسانه برای ارایه راهکارهای عمومی برای ارتقا و آسیب شناسی مطبوعات شد و افزود: انتظار داریم فضای چالشی مثبت در مطبوعات استان ایجاد شود، تا بتوان راهکارهای مناسب برای رفع ضعف‌های موجود و تقویت نقاط قوت ارایه شود.

 


همچنین الیاس گندمی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: رشد کمی میزان مطبوعات استان مطلوب بوده است، اما سطح کیفی مطبوعات محلی مورد رضایت نیست؛ تعداد کمی نشریات در آذربایجان شرقی ظرفیت مناسبی برای استان است که با کیفیت مطالب و محتوا این ظرفیت ها در توسعه استان خود را بیشتر نشان می دهد.

 


وی با تأکید بر نقش ارزشمند تشکل‌های صنفی مطبوعات در ارتقای سطح کیفی نشریات محلی استان افزود: نقد و بررسی محتوای مطبوعات همانند نقد فیلم های سینمایی از روش هایی است که می تواند موجب افزایش جذابیت و تعداد مخاطبان شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات