۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۳۸۰۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فتنه 88 سبب پالایش انقلاب اسلامی و مشخص شدن هویت خواص شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در فتنه سال 88 انقلاب اسلامی پالایش و هویت واقعی خواص برای همگان آشکار شد.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار مدیران دستگاه های اجرایی استان به مناسبت یوم الله نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: فتنه سال 88 آسیب ها و مضرات فراوانی برای نظام و انقلاب داشت اما در عین حال نتایج مثبتی نیز در زمینه های مختلف بر جای گذاشت.

 

وی با بیان این که فتنه 88 انقلاب اسلامی را پالایش و هویت خواص را آشکار کرد، افزود: ماجرای سال 88 سبب شد تا در جریان آن برخی افراد خاص در آزمون بصیرت مردود شده و عوام قبول شوند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در آن زمان بسیاری از خواص که تا پیش از آن دوست دار نظام و انقلاب محسوب می شدند هویت واقعی خود را فاش کرده و با دنباله روی از فتنه و فتنه گران خود را برای همیشه از چشم نظام و ملت اسلامی انداختند.

 

وی تصریح کرد: در جریان فتنه 88 بسیاری از افرادی که ادعای انقلابی گری و پیروی از راه و آرمان های امام(ره) را داشتند در حضور در میدان و عرصه عمل کم کاری کردند اما موج عظیمی از مردم به ظاهر بی نام و نشان، انقلابی گری و وفاداری خود به نظام و اسلام را در عمل به منصه ظهور رسانده و ولایت مداری خود را اثبات کردند.

 

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: 9 دی سال 88 نقطه عطف ارزش های اسلامی و انقلابی مردم ایران بود چرا که با حضور حماسی مردم در صحنه بساط فتنه گران برچیده و جریان انقلاب بار دیگر بیمه شد.

 

وی با تأکید بر این که می بایست این جریان بصیرت و وفاداری ملت به انقلاب، رهبری و نظام اسلامی به نسل های آینده کشور نیز منتقل شود، افزود: حماسه نهم دی ماه سال 88 خودجوش بود چرا که برای این حماسه سازی برنامه ریزی و هماهنگی ویژه ای صورت نگرفته و از قبل پیش بینی نشده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که در این روز مردم با حضور حماسی خود با ولایت فقیه و آرمان های اسلامی و انقلابی تجدید بیعت کردند، اضافه کرد: حضور به موقع مردم در صحنه فتنه سال 88 سبب شد تا یوم الله نهم دی به عنوان یک روز تاریخ ساز در این سرزمین مطرح شود.

 

به گفته وی فتنه گران و دل چرکینان نسبت به نظام و انقلاب در فتنه 88 ذات خود را برای همه آشکار کردند چرا که این افراد انسان هایی فریب خورده و تحریک شده در یک روز نبودند بلکه افرادی با مأموریت ایجاد کودتا در کشور برای براندازی نظام بودند و اگر غیرت و حرکت محکم مردم توأم با بصیرت و فرمانبرداری از ولایت نبود چه بسا امکان داشت آنها به هدف شوم خود نیز برسند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: فتنه گران، ایران قبل از انقلاب و نظام بدون اسلام را می خواستند و دشمنان نیز با درک این موضوع، حساب شده وارد میدان شده و اختیار فتنه را در دست گرفتند اما مردم ایران با هوشیاری و بصیرت به مقابله با آنها آمده و تودهنی بزرگی به آنها زدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران ریشه دار، امین، جا افتاده و مقتدر بوده و همه دنیا نیز بر این نکته واقف هستند، افزود: مردم ایران اسلامی در طول بیش از سه دهه گذشته با پیوند به رهبری و براساس خداشناسی و توکل، تحول اساسی در زندگی و جامعه خود به وجود آورده اند و در این زمینه نیز روز به روز بر مؤفقیت ها و افتخارات خود می افزایند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات