۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۳۷۸۲۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی خبر داد؛

شناسایی و ساماندهی 1932 مداح در گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از شناسایی و ساماندهی هزار و 932 مداح در استان خبر داد و گفت: اطلاعات این مداحان در بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به  گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در رشت، حجت الاسلا م جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در در نشستی با خبرنگاران با اشاره به این که  سومین دوره انتخابات کانون مداحان در گیلان همزمان با سراسر کشور در تاریخ 12 دی ماه برگزار می شود، گفت: نقش مداحان در ترویج فرهنگ عاشورایی بسیار حائز اهمیت است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر این که بر اساس جدول زمان‌بندی این انتخابات از 19 مهر ماه تا 19 آبان ماه داوطلبان به ثبت نام در شهرستان‌ها اقدام کردند، افزود:  از 20 آبان به مدت یک ماه مراحل لازم برای تائید صلاحیت افراد انجام شد.

 

حجت الاسلام یاری  با بیان این که مداحی هنری است که با احساسات، عقاید و بارهای معنوی مردم سرو کار دارد، تصریح کرد: در ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب با هدف جلوگیری از آسیب هایی که در گذشته وجود داشت و اینکه گروهی به تحریف حقایق زندگی ائمه می پرداختند و یا بعضی سخنان سبک را به آنها نسبت می دادند سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد تا به طور فراگیر  متولی امور دینی و مسائل مذهبی باشد.

 

وی با بیان این که از 21 آذرماه تا 11 دی ماه تبلیغات و اطلاع‌رسانی از سوی این نامزدهای کانون  مداحان انجام و در 12 دی ماه انتخابات برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی که از 40 تا 200 نفر هستند پنج عضو اصلی و دو نفر علل البدل و در شهرستان‌هایی 200 نفر تا 400 مداح و شاعر آئینی، هفت عضو اصلی و سه عضو علل البدل انتخاب می‌شود.

 

شناسایی و ساماندهی هزار و 932 مداح در گیلان

 
وی با تاکید بر این که پی گیری امور دینی هیأت های مذهبی و تشکل های دینی، اعزام مبلغ و ساخت خانه های عالم از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: تاکنون هزار و 932 مداح در استان شناسایی و ساماندهی شدند.

 

حجت الاسلام یاری با تاکید بر این که 266 نفر نامزد سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران آئینی گیلان هستند، افزود: از تعداد 266 نفر  هشت نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که پس از برگزاری انتخابات 118 نفر شامل 84 نفر عضو اصلی  و 34 نفر عضو علل البدل در سراسر استان انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری انتخابات در 12 دی ماه از 17 تا 24 دی ماه زمان رسیدگی به شکایات است و از 20 دی ماه تا 11 بهمن ماه نتیجه نهایی منتخبان استان به مرکز اعلام می‌شود تا پس از بررسی از 13 تا 30 دی ماه نفرات مشخص شوند.

 

وی  با اشاره به فرارسیدن هشتم دی روز خلق حماسه مردم گیلان تصریح کرد: مردم در این روز نشان دادند که بصیرت و دشمن شناسی آنها می تواند توطئه های دشمنان را خنثی سازد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات