۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۳۶۶۳۳
استاد حوزه علمیه قم:

زبان توانایی انجام هفتاد گناه را دارد

خبرگزاری رسا ـ ستاد حوزه علمیه قم با بیان این که در دنیا برخی افراد با گناه پایین و برخی دیگر بالا می روند، گفت: اما در قیامت باکنار رفتن پرده ها همه چیز مشخص می شود، از این رو یکی از ویژگی های قیامت پایین برنده و بالا برنده است و میزان الهی در آنجا حاکم است.
حجت الاسلام سيد مرتضي مسعودي علوي

به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام  سید مرتضی مسعودی علوی، استاد حوزه علمیه قم جمعه شب در مراسم عزاداران هیأت انصار الحسین (ع) متوسلین به جواد الائمه (ع) روستای دارالسیاده علوی ‌کاشان در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) گفت: در قرآن آمده است انسان در این عالم در چهار مکان زندگی می‌کند که هریک از این چهار مکان با یکدیگر تفاوت هایی دارد.

 

وی از رحم به عنوان عالم اول و از دنیا به عنوان عالم دوم نام برد و یاد آورشد: اگر به طفلی‌که هنور در عالم اول و در رحم مادر است گفته شود که در عالم دوم  یعنی دنیا چنین شکلی است به سختی باور خواهد کرد، بنابر این جهل ما به عالم سوم که عالم برزخ است، مانند طفلی است که در عالم اول است و دنیا را باور ندارد.

 

حجت الاسلام مسعودی علوی با اشاره به این که عالم چهارم، عالم قیامت است یاد آورشد: امیرالمومنین(ع) می فرماید، هدف قیامت است و سه عالم اول موقت است بنابراین در عالم قیامت است که نتیجه و بازتاب اعمال خود را دریافت می‌کنیم.

 

وی افزود: هرکس عزت می خواهد باید عزّت واطاعت خدا را درک کند تا از ذلّت و معصیت خارج شود، لذا عزّت بزرگان به دلیل پیوند ناگسستنی آنها با خدای متعال است.

 

استاد حوزه علمیه قم یاد آورشد: اگر امروز در اربعین حسینی میلیون ها عاشق و شیفته امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) پیاده روانه کربلا هستند و یاد امام حسین زنده است اما هیچ نام نشانی از دشمنان امام حسین(ع) نیست به دلیل عزّتی است که خداوند به ائمه اطهار(ع) داده است.  

 

حجت الاسلام مسعودی علوی همچنین دوری از گناه و معصیت را نزد خداوند ارزشمند دانست و با اشاره به این که دوری از گناه از عهده همه انسان ها بر می آید گفت: امام خمینی(ره) نمونه بارزی از یک انسان ارزشمند درنزد خداوند بود که با وجود این که فردی ناشناخته و از یک شهر کوچکی بود اما بعد از رحلت او جمعیت میلیونی در تشیع جناره او شرکت کردند. 

 

وی با اشاره به این که حضرت یوسف با فرار از گناه عزیز شد و زلیخا به دلیل عملکرد ناپسند خود ذلیل شد گفت: در دنیا برخی افراد با گناه پایین و برخی دیگر بالا می روند اما در قیامت به دلیل کنار رفتن پرده ها همه چیز مشخص می شود، لذا یکی از ویژگی های قیامت پایین برنده و بالا برنده می باشد و میزان الهی در آنجا حاکم است.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که مؤمن کسی است که ظاهر و باطن اش یکی باشد یاد آورشد: خداوند به حضرت موسی فرمود کسی‌ که ظاهر او از باطن اش بهتر باشد دشمن من است.

 

به گفته وی، عزیز شدن در خضوع و اطاعت در برابر خدا است، بنابراین علما و بزرگان ما که عمدتا روستایی و از شهرهای کوچک هستند که به دلیل اطاعت و دوری از گناه به قلل رفیع علمی و اخلاقی می رسند.

 

حجت الاسلام مسعودی علوی با اشاره به این که امام سجاد در کنار خانه خدا از سرشب تا صبح سر به سجده می‌گذاشت و می گفت بنده فقیر تو به درخانه ات آمده است گفت: ما که پیروان این امام همام هستیم تا کنون چند بار سر به سجده گذشته ایم و اشک ریخته ایم.

 

به گفته وی، چشم، گوش، دست، پا، شکم و شهوت، هفت عضو بدن انسان است که به عنوان درهای جهنم مطرح هستند که باید مواظب بود، چرا که ممکن هر انسانی از یکی از این درها وارد جهنم شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که زبان توانایی انجام هفتاد گناه را دارد گفت: دشمنان اسلام با صرف هزینه های هنگفت و با کمک یکی از این هفت عضو بدن انسان برای گرفتن دین از جوانان ما تلاش و توطئه می کنند. /1307/پ202/ب6

ارسال نظرات