۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۳۶۶۱۴

نخستین همایش زائران عمره مفرده در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش آموزشی و توجیهی زائران عمره مفرده در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر در سالن ژیمناسیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.
آموزش زائران عمره‌‌گزار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی امروز در حاشیه نخستین همایش آموزشی و توجیهی زائران عمره مفرده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با حضور زائران 28 کاروان استان یعنی حدود چهار هزار نفر همراه است.


وی با بیان این‌که زائران اعزامی از تاریخ 30 آذر تا سوم بهمن در این همایش حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این همایش توضیحات و تذکرات لازم برای برگزاری هرچه بهتر اعمال مناسک عمره به زائران ارایه و آنان به صورت عملی و نمادین با نحوه انجام اعمال عمره مفرده آشنا می شوند.


روحی ملکی با اشاره به این‌که آموزش‌های لازم برای زائران عمره در چنین همایش‌هایی ارایه می شود، گفت: دست اندرکاران این همایش با بازسازی نمادین کعبه با استفاده از ماکت حجراسماعیل، صفا و مروه، به صورت نمادین اعمال، طواف، نماز طواف، نماز نساء، تقصیر، سعی بین صفا و مروه، نماز جماعت در مسجدالحرام و سایر موارد را به جا می آورند.


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال زائران زیارت عمره از استان در دو مرحله به سرزمین وحی اعزام می شوند، اظهار داشت: در مرحله اول که تا 20 اسفند ادامه دارد 16 هزار و 354 نفر زایر در قالب 116 کاروان از طریق هواپیمایی ماهان و عربستان از تبریز به شهرهای جده و مدینه اعزام می شوند. 


وی با بیان این‌که نخستین کاروان عمره استان به ظرفیت 295 نفر با پرواز عربستان به سرزمین وحی مشرف شدند، افزود: مرحله دوم از 20 اسفند ماه آغاز و تا اواخر خرداد سال آینده (هفت شعبان) ادامه می یابد. در مرحله اول اعزام عمره مفرده تا اولویت 600 برای تکمیل ظرفیت کاروان های آذرماه دعوت شدند که هم اکنون این کاروان ها تکمیل شده است.


روحی ملکی با بیان این‌که در دوره قبل 34 هزار و 231 نفر در قالب 239 کاروان با 118 پرواز از تبریز به سرزمین وحی مشرف شدند، گفت: توصیه می شود متقاضیان صرفا برای نوروز برنامه ریزی نکنند، چون گروه‌هایی که برای عید نوروز اعلام خواهد شد به تعداد محدود بوده و هر یک از متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه فاخر در این گروه‌ها ثبت نام و رزرو کنند.


وی با اشاره به هزینه‌های عمره مفرده از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز گفت: مقصد پروازهای اعزامی از استان، مدینه منوره و جده بوده و نرخ هزینه سفر گروه‌های مرحله اول استان حدود 20 میلیون و 174 هزار ریال تا 26 میلیون و 479هزار ریال با توجه به مقصد پروازها و گروه‌بندی هتل‌ها متفاوت است./935/پ202/ب6

ارسال نظرات