۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۳۶۴۲۲
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف:

هدف دشمن ایجاد بدبینی و جدایی بین حوزه دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان این‌که یکی از برنامه‌های دشمن جدایی و ایجاد بدبینی در حوزه و دانشگاه نسبت به یکدیگر است، گفت: دشمنان تلاش دارند ارتباط این دو نهاد مقدس را ناهمگون جلوه داده و رابطه صمیمی دانشجویان و طلاب را برهم بزنند.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب برگزار شد، گفت: مفهوم از وحدت حوزه و دانشگاه، ادغام این دو نهاد در یکدیگر نیست، بلکه باید مکمل یکدیگر باشند.


وی با تأکید بر این‌که حوزه و دانشگاه باید از نقاط قوت همدیگر استفاده و نقاط ضعف همدیگر را دوستانه به یکدیگر تذکر داده و جبران کنند، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه با تخصص های مربوط به خود نیاز ضروری و حیاتی جامعه را برطرف می کنند، هم در حوزه و هم در دانشگاه خصوصیات خوبی وجود دارد که باید به یکدیگر انتقال یابد.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های دشمن جدایی و ایجاد بدبینی در حوزه و دانشگاه نسبت به یکدیگر است، گفت: دشمنان تلاش دارند ارتباط این دو نهاد مقدس را ناهمگون جلوه داده و رابطه صمیمی دانشجویان و طلاب را برهم بزنند، از این رو بایستی مراقب تحرکات فتنه‌انگیزانه دشمنان بود.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تکالیف و وظایف حوزه های علمیه در عصر حاضر اظهار داشت: حوزه علمیه برای جهت دهی به زندگی مردم در چارچوب دین و فرهنگ لازم است که احکام شرعی و الهی را مطابق با نیاز جامعه جمع بندی کرده و به مردم بگوید، در حقیقت دین و اعتقاد مردم در گرو چگونگی فعالیت حوزه های علمیه است.


وی ادامه داد: زمانی که علما و طلاب در حوزه های علمیه دنبال این باشند که تخصص دینی را در خدمت مردم قرار داده و از طرفی استادان و دانشجویان در دانشگاه ها رشته های تخصصی علوم روز را به خاطر رضای خدا و جهت خدمت به بندگان خدا در اختیار مردم قرار دهند، آن زمان وحدت حوزه و دانشگاه موجب تحقق وحدت آرمان های نظام اسلامی خواهد شد.


همچنین مجتبی عباسیان، رییس دانشگاه بناب در سخنانی مهمترین مانع وحدت حوزه و دانشگاه را موضع گیری و سخنان غیردوستانه برخی عناصر در هر دوطرف دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از ناب ترین ثمرات انقلاب اسلامی و ابتکار معمار کبیر انقلاب است که بایستی در عمل محقق شود.


وی حوزه های علمیه را پشتوانه دینی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سرنوشت جامعه اسلامی در گرو فعالیت و وحدت حوزه و دانشگاه است، دیگر مانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه عدم شناخت طرفین از خصوصیات همدیگر است، چراکه هنوز برخی دانشجویان شناخت دقیقی از نظام آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه ندارند./935/پ202/ب

ارسال نظرات