۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۳۶۳۸۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد؛

اعزام 205 مبلغ و مبلغه دینی از کاشان به مناطق مختلف کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: 205 مبلغ و مبلغه دینی طی دو ماه محرم و صفر از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان به مناطق روستایی و نقاط محروم کشور اعزام شدند.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اعزام مبلغ یکی از مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که در ایام و مناسبت های ملی و مذهبی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: 120 اعزام در ماه محرم و 85 مورد در ماه صفر انجام شده است.

 

وی تعداد اعزام بانوان مبلغه را در این دو ماه 60 مورد اعلام کرد و افزود: بانوان مبلغه دینی به  مناسبت های مختلف به منظور تبلیغ چهره به چهره، حضور و سخنرانی در جلسات خانگی و هیئات مذهبی بانوان، مراکز تبلیغی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین مدارس اعزام می شوند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: در محرم و صفر امسال 9 استان کشور پذیرای مبلغان اعزامی از اداره تبلیغات اسلامی کاشان بوده‌اند.

 

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: بیشترین این اعزام ها از شهرستان کاشان به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد و بندرعباس در ماه های محرم و صفر انجام شده است.

 

وی اقامه نماز جماعت، ایراد سخنرانی در هیئات مذهبی و مساجد، برگزاری مراسم قرائت ادعیه، پاسخ گویی به پرسش های شرعی، برگزاری کلاس های آموزش قرآن، احکام و اخلاق اسلامی را از جمله فعالیت مبلغان اعزامی در مناسبت های مختلف اعلام کرد.

 

به گفته وی، نظارت و هدایت عزاداری‌ها، پرهیز از خرافه ‌پرستی، تبیین مباحث امر به‌ معروف و نهی از منکر، تشکیل حلقه‌های معرفت و تبلیغ چهره به چهره از دیگر فعالیت‌های مبلغان دینی در مناطق تبلیغی است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با بیان این که ماه محرم و صفر فرصت مناسبی برای نشر و گسترش فرهنگ و مکتب عاشواریی است، تصریح کرد: مهم ترین وظیفه مبلغان اعزامی در این ایام تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات