۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۳۶۰۹۲
در مرحله نخست اعزام زائران به عمره صورت می‌گیرد؛

اعزام ۲ هزار و ۱۸۶ روحانی کاروان به عمره مفرده

خبرگزاری رسا ـ مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری از اعزام ۲ هزار و ۱۸۶ روحانی کاروان در مرحله نخست اعزام زائران به سرزمین وحی خبر داد و اظهار کرد: روحانیان کاروان به منظور نظارت بیشتر بر اعمال و مناسک زائران ایرانی به عمره مفرده اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمين رجبعلي زماني، مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین رجبعلی زمانی، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت و با همکاری سازمان حج وزیارت، کار اعزام روحانیون کاروان‌ها به عمره مفرده در سال جاری آغاز شد.

وی با بیان اینکه نخستین روحانیون کاروان‌های عمره همزمان با آغاز اعزام زائران به عمره مفرده از 13 آذر ماه اعزام شدند، تصریح کرد: روند اعزام روحانیون کاروان‌ها به عمره مفرده تا پایان اعزام زائران ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: تا 20 اسفند ماه 93 که نخستین مرحله اعزام عمره‌گزاران ادامه دارد، 2 هزار و 186 روحانی کاروان به همراه زائران به عمره مفرده اعزام خواهند شد که 66 نفر از این روحانیون اهل سنت هستند. در صورتی که از سوی سازمان حج وزیارت زائران افزایش یابد از روحانیون ذخیره برای اعزام و در صورت نیاز استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی که هر سال صورت می‌گیرد، قبل از اعزام زائران به عمره مفرده، فراخوان عمومی به عزیزان روحانی که واجد شرایط اعزام هستند و پرونده فعال در حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت اعلام می‌شود که امسال نیز چنین فراخوانی اعلام شد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: فراخوان عمومی معاونت فرهنگی بعثه به 4 هزار و 313 روحانی کاروان اعلام شد و 2 هزار 475 نفر در سامانه ثبت نام کردند که همه این عزیزان به تدریج به عمره مفرده اعزام خواهند شد.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مرحله دوم اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده از 21 اسفند ماه 93 آغاز می‌شود که به زودی فراخوان عمومی به روحانیون کاروان‌ها برای انتخاب کاروان و اعزام به عمره مفرده اعلام خواهد شد تا این عزیزان بتوانند فرصت نام نویسی را داشته باشند.

آن دسته از روحانیون کاروان‌های عمره که شرایط اعزام را دارا بودند و نتوانستند در مرحله نخست اعزام زائران به عمره اعزام شوند، در مرحله دوم به این عزیزان فرصت اختصاصی داده می‌شود تا در این مدت براین نام نویسی اقدام کنند و پس از آن فراخوان عمومی برای سایر روحانیون واجد شرایط اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام زمانی اظهار کرد: هر ساله قبل از اعزام روحانیون کاروان‌ها به عمره مفرده، همایش‌های آموزشی و توجیهی برگزار می‌شود که امسال طبق تصمیم جدیدی که صورت گرفت، برگزاری همایش‌ها به مناطق نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان‌ها واگذار شد و عزیزان نمایندگی بعثه بنابر تشخیص خود و طبق هماهنگی‌های لازم این جلسات را در استان‌های خود برگزار می‌کنند.

وی هدایت فرهنگی کاروانها و برنامه‌ریزی و توجیه زائران از آغاز تا پایان سفر و همراهی با عزیزان زائر را از جمله وظایف روحانیون کاروان‌ها در عمره مفرده برشمرد.

حجت‌الاسلام زمانی، تشکیل حداقل سه جلسه توجیهی آموزشی برای زائران قبل از سفر عمره و تلاش در جهت اصلاح قرائت و تلبیه زائران و توجیه در رسیدگی به ادای حقوق واجب دیگران را از دیگر وظایف روحانیون کاروان‌ها در عمره مفرده عنوان کرد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: مدیریت فرهنگی کاروان و نظم و انضباط همراه با سازماندهی در کاروان، تبیین و تعلیم احکام و مناسک عمره، همراهی با زائران در انجام صحیح مناسک، معرفی اماکن مقدسه مکه و مدینه و کوشش در ایجاد روحیه معنوی در کاروان را از دیگر وظایف روحانیون کاروان‌ها دانست./840/د101/ب6

ارسال نظرات