۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۳۵۴۰۰
نماینده ولی فقیه در سپاه:

برخی عمامه‌ به سرها و سیاسیون دست نوازش بر سر فتنه گران می‌کشند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که برخی از خواص در فتنه 88 سکوت کردند و هنوز نیز جزء ساکتان هستند، گفت: برخی عمامه به سرها و سیاسیون هم با این طرف ارتباط دارند و هم دست نوازش بر سر فتنه گران می‌کشند.
حجت الاسلام علي سعيدي حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به این‌که امام حسین(ع) خون خود را برای هدایت مردم بذل کرد،‌ اظهار داشت: جامعه اسلامی پس پیامبر(ص) نیازمند یک جراحی عمیق بود تا زمینه آگاه سازی و بیداری مردم فراهم شود.


وی ادامه داد: جامعه اسلامی در زمان امام حسین(ع) به سمتی رفته بود که راهی جز یک انقلاب خونین و شهادت اباعبدالله و یاران با وفایش نمی‌توانست مردم را از خواب غفلت بیدار کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که معاویه 20 سال برای استحاله اسلام و دین زدایی و ولایت زدایی تلاش کرده بود، افزود:‌ دشمنان فکر می‌کردند بساط نبوت و امامت را جمع کرده‌اند اما حادثه عاشورا توطئه‌های ظلم و جور را به هم ریخت و خون امام حسین(ع) سبب بیداری مردم شد.


نماینده ولی فقیه در سپاه بر ضرورت درس گیری از تاریخ گذشتگان تأکید کرد و گفت: اگر مردم در چارچوب قوانین و سنت‌های الهی حرکت نکنند مجددا دچار بحران،‌جهالت و گمراهی می‌شوند.


وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین تدبیر و ارمغان الهی به بشر انتخاب رهبری مطلوب است، ابراز کرد: یکی از اشتباهات مردم پس از رحلت پیامبر(ص) این بود که بر محور علی(ع) حرکت نکردند و دچار جهل و گمراهی شدند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: پس از پیامبر(ص) نصب الهی تبدیل به نصب بشری و شورایی شد و سقیفه در مقابل اراده الهی قرار گرفت؛‌ خواص نیز اصول را نادیده گرفتند و مردم نیز بی تفاوت از کنار این قضیه گذشتند.


نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد:‌ اگر مردم نسبت به اصل ولایت الهی حساسیت نشان می‌دادند و از حضرت علی(ع) حمایت می‌کردند قطعا فجایع بعدی به وجود نمی‌آمد.


وی نخستین اصل حاکم بر جامعه انقلابی را شناخت امامت و ولایت ذکر کرد و افزود: امامت و ولایت همان اصلی است که امروز مردم ما پای آن ایستاده و پس از امام راحل بر محور رهبری معظم انقلاب حرکت می‌کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی پیشرفت‌ها و موفقیت‌های امروز نظام اسلامی را به برکت تبعیت و حمایت از ولایت فقیه دانست و اظهار داشت:‌ اگر امروز قله‌های بلندی را فتح کرده و عمق استراتژیک خود را تا ساحل مدیترانه و بندر عقبه پیش برده‌ایم به خاطر پیروی مردم از رهبری است.


نماینده ولی فقیه در سپاه ثبات قدم امت در ولایت‌مداری و گرفتار نشدن در دام توطئه‌های دشمن را اصلی مهم خواند و گفت: اگر مردم ولایت پیامبر(ص) را پذیرفتند پس از ایشان باید ولایت علی(ع) را بپذیرند؛ اگر عده‌ای با توطئه خط پیامبر را جابجا کردند باید مردم مسیر خود را از این افراد جدا کنند.


وی با بیان این‌که پس از پیامبر خواص به سه دسته؛ همراه با علی(ع)، مقابل علی(ع) و عده‌ای نیز زمینه گمراهی و جهالت مردم را فراهم می‌کردند تقسیم شدند، ابراز کرد:‌ اگر پیشکسوتان و علما جبهه دشمن را نشناسند و فتوای اشتباهی بدهند مشکلات بزرگی برای جامعه به وجود می‌آید.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: رهبری در فتنه 88 به صراحت موضع گرفتند و گرچه منبع این فتنه را انگلیس و آمریکا عنوان کردند و عوامل روی صحنه را نیز برای مردم بازگو کردند اما برخی از خواص متأسفانه هنوز متوجه این مسائل نشده‌اند.


نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به سکوت خواص در زمان فتنه و پس از آن،‌ بیان کرد:‌ مردم در 9 دی درس خوبی به فتنه گران و خواص دادند و با حضور خود بساط فتنه را جمع کردند.


وی با بیان این‌که برخی از خواص در فتنه 88 سکوت کردند و هنوز نیز جزء ساکتان هستند، گفت: نباید خواص زمان ما کار خواص زمان پیامبر(ص) را تکرار کنند؛‌ در زمان ما برخی عمامه به سرها و سیاسیون هم با این طرف ارتباط دارند و هم دست نوازش به سر فتنه گران می‌کشند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بر ضرورت مرزبندی خواص با جریان‌های غیر خودی تأکید کرد و افزود: انسان وقتی متوجه شد که شریک او فرد مناسبی نیست شراکتش را با او بهم می‌ریزد؛‌ در مسائل سیاسی نیز همین‌گونه است اگر کسی از مواضع حق گذشته عدول کرد باید با او مرزبندی کرد.


نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این‌که رأی دادن امانتی الهی در دست مردم است و باید اصلح را انتخاب کرد، اظهار داشت: رأی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توانند با رأی خود کسی را انتخاب کنند که به اسلام و ولایت خدمت کند و یا با ارزش‌های دینی بازی کند.


وی ادامه داد: باید امانات الهی به دست اهل آن برسد و مردم کسانی را انتخاب کنند از اسلام، انقلاب و ولایت فقیه حمایت و پاسداری کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که افراد نباید نظر خود را بر نظر رهبر جامعه تحمیل کنند، گفت: یکی از اصول نظام اسلامی این است که خواص و مردم باید نسبت به رهبری تعبد داشته باشند و در ادعیه ما نیز آمده که از امام نباید جلوتر و عقب‌تر حرکت کرد./927/پ202/ج

ارسال نظرات