۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۳۵۲۰۳
با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران؛

کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره استانی شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی امشب با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
سردار غلام عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسگر‌ کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امشب در کنگره استانی شهدای دانشجو استان برگزاری چنین مراسمی در صحن دانشگاه تبریز را تجدید میثاق با ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای دانشجو دانست و اظهار داشت: نام و یاد شهدا در هر زمان و مکانی باید گرامی داشته شود.


 وی با بیان این‌که افتخار دانشگاه تبریز این است که شهید مهدی باکری سردار رشید آذربایجان یکی از فارغ التحصیلان آن است، خاطرنشان کرد: شهدای دانشجو مصداق جهادگران علم و عمل هستند، به عبارت دیگر شهدای دانشجو چشم و چراغ ملت و پاسدارانی سبز‌پوش، سبز قامت و سبز‌اندیش بودند.


فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که شهدا تراز اسلام را بالا بردند، تصریح کرد: بر همین اساس بود که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران فرمودند؛ به جرات می‌توان گفت به جز در برهه‌ای از صدر اسلام جوانانی همچون جوانان ایران اسلامی نبوده است، این سخن نشان از جایگاه ارزشمند ملت و جوانان رشید ایران اسلامی دارد.


کریمیان برگزاری کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی را فرصتی برای شناخت سیره شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس دانست و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: هر گامی که برای ترویج ارزش‌های الهی و شناساندن آرمان شهدا برداشته شود، نزد خداوند متعال مأجور است.


وی ادامه داد: همان طور که امام راحل فرموده‌اند شما راه را گشودید و پرچم‌دار بودید و پیشگام، ما نیز به حول و قوه الهی راه شما را ادامه خواهیم داد و در راهی که گشوده شده قدم خواهیم برداشت؛ تا روزی برسد که زمینه‌های تکمیل حکومت اسلامی آماده شده و پرچم جمهوری اسلامی به دست صاحب اصلی خود مولایمان امام زمان (عج) تقدیم شود.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی عرض ارادت به مقام شامخ شهدای دانشجو را وظیفه تمامی مسؤولان دانست و اظهار داشت: اعتقاد داریم؛ همان‌گونه در طول دوران دفاع مقدس روش و منش شهدا باعث پیروزی مردم ایران در مقابل قدرت‌های متجاوز شد امروز برای پیروز انقلاب بر کفار و دشمنان اسلام، تنها راه پیروزی ادامه راه و منش شهدا‌ست.


وی برگزاری کنگره شهدای دانشجو را لازمه برای معرفی راه، روش، سیره و آرمان آن بزرگان مجاهد دانست و گفت: امروز ‌اعلام می‌کنیم که همه دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاه‌ها ‌و همه سازمان‌ها و نهادها در کنار سپاه پاسداران خواهند بود تا بتوانیم کمترین کار که معرفی این عزیزان به دانشجویان است، را انجام دهیم.


استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان با تأکید بر این‌که دولت تدبیر و امید خود را پایبند به فرهنگ
ایثار و شهادت می داند، افزود: امیدوارم بتوانیم در طول یک سال آینده با برنامه‌های متنوعی که در شهرها و مراکز فرهنگی و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود؛ راه نجات کشور را که ادامه راه پاک و خونین شهداست به جوانان معرفی کنیم./935/پ202/ب6

ارسال نظرات