۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۱۳۳

بیش از 1600 زخمی نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت اسلامی

خبرگزاری رسا ـ پس از گذشت بیش از 100 روز از پایان جنگ غزه، ارتش صهیونیستی مجبور به افشای آمار واقعی نظامیان زخمی شده این رژیم در "جهنم" غزه شد و تعداد زخمی ها را 1620 اعلام کرد.
رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عبری زبان معاریو، رژیم صهیونیستی در راستای سیاست "خفقان رسانه" ای و کتمان واقعیت های جنگ غزه، تعداد نظامیان زخمی شده در جنگ 51 روزه غزه را خیلی کمتر از آمارهای واقعی اعلام کرده بود و این باور را در جامعه صهیونیستی رواج داده بود که این نظامیان به طور سطحی زخمی شده اند، اما تداوم درمان بسیاری از این مجروحان در بیمارستان های صهیونیستی این دروغ پردازی های مراجع صهیونیستی را فاش کرد؛ به ویژه که یک سوم مجروحان دچار نقص عضوهای شدید شده اند و برخی از آنها به طور کامل زمین گیر شده اند.

 

 

در همین راستا، ارتش صهیونیستی اعتراف کرده است که 500 نفر از نظامیان این رژیم در اثر جراحت های وارده در جنگ غزه دچار نقص عضو شده اند و هر ساله 3 میلیارد و 300 میلیون شیکل بودجه برای توانبخشی به این مجروحان اختصاص پیدا می کند.

 

 

"لیئور یلین" پسر رئیس شورای شهرک های "اشکول" که در جریان جنگ غزه هدف اصابت چندین گلوله مبارزان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" قرار گرفته و از ناحیه هر دو پا به شدت زخمی شده بود، می گوید:«من تنها نظامی صهیونیستی نبودم که به ضرب گلوله مبارزان حماس زخمی شدم و همین که الان زنده ام خیلی جای شکر دارد.»

 

 

وی که با وجود گذشت چندین ماه از جنگ غزه همچنان بر روی ویلچر حرکت می کند، در تشریح درگیری نظامیان صهیونیستی با مبارزان حماس در شرق محله شجاعیه در تاریخ 22 ژوئیه اظهار داشت که «این منطقه یکی از پرجمعیت ترین مناطق غزه است که چندین مقر فرماندهی حماس در آن واقع شده است. ما به مدت 5 ساعت متوالی در آنجا مشغول جنگ بودیم و در معرض آتش باران گسترده مبارزان قسام قرار داشتیم و وقتی ما قصد مقابله با حمله مبارزان حسام از طریق یکی از تونل ها را داشتیم، من هدف اصابت گلوله کلاشینکوف قرار گرفتم و بلافاصله به بیمارستان سوروکا در بئر السبع انتقال داده شدم.»

 

 

یلین در ادامه صحبت های خود درباره آنچه که "جهنم" غزه توصیف کرد، خاطر نشان ساخت که « هیچ کس نمی تواند عمق مصیبتی را که ما در غزه تجربه کردیم، تصور کند و معنای از دست دادن دوستان و همرزمان مان در جنگ و مشاهده صحنه های کشته شدن نظامیان صهیونیستی را بفهمد. خیلی ها فکر می کنند که این جراحت ها تنها در حد زخم های سطحی بوده است، اما نمی دانند که به مراتب شدیدتر از آن است.»

 

 

وی افزود: من پس از مداوای اولیه در بیمارستان به منزل مان در شهرک "بئیری" منتقل شدم، اما خطر موشک ها تا پایان جنگ غزه همچنان ما را تهدید می کرد. یلین همچنین خواستار اعطای مرخصی طولانی مدت به نظامیان شرکت کننده در جنگ غزه به منظور تخلیه بار روانی و رهایی از اختلالات روانی ناشی از جنگ غزه شد. /983/د101/ک

ارسال نظرات