۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۳۵۰۹۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری23 اجلاس سراسری نماز در خوزستان، اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح توسعه حرم دانیال نبی، آغازمرحله نخست اعزام عمره گذاران از خوزستان و برگزاری هشتمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم در بهبهان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، علی عماد، معاون مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان، ظهر امروز در جلسه اجلاس نماز در محل استانداری خوزستان، از برگزاری 23 اجلاس سراسری نماز در استان خبر داد و اظهارداشت: تشکیل جلسه امروز ادامه سلسله جلساتی بود که از تیر ماه سال جاری به‌ منظور انجام مقدمات کار اجلاس سراسری نماز در استان برگزار شده است.

وی افزود: امکانات و کار مقدماتی اجلاس نماز خوزستان در حال تدارک بوده و بررسی برنامه‌های مورد نیاز که لازم بود در زمان اجلاس اجرا شود، نیز در حال پیگیری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: اجلاس سراسری نماز 10 و 11 دی‌ ماه سال جاری به مدت دو روز در شهرستان اهواز برگزار خواهد شد.

عماد تصریح کرد: همچنین قرار است در کنار برگزاری همایش مذکور، نمایشگاه بزرگ نماز پنجم تا 11 دی‌ ماه سال جاری در محل موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شود.

وی ادامه داد: اگر این امکان وجود داشته باشد در برخی شهرهای استان نیز نمایشگاه نماز را برپا خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان در پایان با ابراز رضایتمندی از هماهنگی‌های به‌ عمل آمده در این جلسه، گفت: کارها به خوبی پیش می‌رود و همه مقدمات و امکانات برگزاری اجلاس در خوزستان نیز فراهم بوده و اعضای کمیته‌ها علاقمندانه پای کار هستند.

اختصاص 2 میلیارد تومان به طرح توسعه حرم دانیال نبی

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، صبح امروز در شهرستان شوش حضور یافت و با حضور جمعی از مسئولان شهری از بخش‌های گوناگون این منطقه بازدید کرد.

مقتدایی در این سفر چند ساعته که با حضور اصحاب رسانه صورت گرفت، از شرکت «شیر پگاه» و «موزه شوش» بازدید کرد.

وی همچنین در حرم دانیال نبی(ع) حضور یافت و به ‌منظور اجرای طرح توسعه این حرم، از اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی خبر داد.

آغازمرحله نخست اعزام عمره گذاران از خوزستان

ناصر حویزاوی اظهارداشت: ساعت 10:30 شامگاه گذشته 18 آذر ماه اولین گروه عمره‌گزاران خوزستانی از فرودگاه اهواز راهی مکه شدند.

 وی ادامه داد: مرحله نخست اعزام به عمره از 18 آذرماه آغاز و تا 18 اسفندماه امسال ادامه دارد که در این مرحله 76 گروه از عمره گزاران با 36 پرواز راهی مکه می شوند.

 مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: مرحله دوم این اعزام ها از 19 اسفندماه امسال آغاز می شود و تا خردادماه سال آینده ادامه دارد که در این مرحله نیز تقریبا بیش از جمعیت عمره گزاران در مرحله نخست اعزام خواهد شد.

براساس این گزارش، سال گذشته در مجموع مرحله اول و دوم اعزام به عمره 23 هزار نفر از استان خوزستان به عمره مشرف شدند.

برگزاری هشتمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم در بهبهان

مهدی شجاعی، کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان، گفت: پیرو اعلام فراخوان انتشار فراخوان هشتمین همایش استانی تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم در بهبهان، 12 نمایش در بخش تئاتر صحنه‌ای و 14 نمایش در بخش میدانی به دبیرخانه رسیده است که در مرحله بازبینی قرار دارند.

وی اظهارداشت: این اثرها از شهرستان‌های شوش، اهواز، رامهرمز، اندیمشک، شادگان، هندیجان، بهبهان، ماهشهر و دزفول به دبیرخانه ارسال شده‌اند.
از میان آثار دریافت شده، 4 نمایش در بخش تئاتر صحنه‌ای و 4 نمایش در بخش میدانی پذیرفته خواهند شد.

شجاعی تصریح کرد: یکی از نکاتی که امسال مدنظر دبیرخانه همایش قرار گرفته این بوده که به جهت حفظ قالب و موقعیت تعزیه آثار صحنه‌ای که قالب و فرم تعزیه دارند، پذیرفته نشدند؛ چرا که تعزیه باید شکل مردمی خود را حفظ کند و آوردن آن به روی صحنه و درسالن، آن را از مردمی بودن آن فاصله می‌‌دند.

کارشناس امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان افزود: در این راستا تلاش شده آثاری که درباره برکات و آثار حادثه عاشورا در جامعه بوده، پذیرفته شوند.

وی اعلام کرد: هشتمین همایش استانی تعزیه و آئین‌های نمایشی محرم از 28 آذر به‌مدت 4 شب در بهبهان برگزار خواهد شد.

شجاعی ادامه داد: علاوه بر این همایش، در دهه پایانی ماه صفر، نمایشگاه عکس عزاداری مردم بهبهان در نگارخانه میرزا شوقی برپا می‌شود.

وی افزود: با توجه به این که آیین سوگواری مردم بهبهان با عنوان «سه سنگ» به ثبت ملی رسیده است، نمایشگاه عکسی از این آیین مذهبی به مدت 10 روز در این شهرستان برپا خواهد بود./9452/پ203/ب2

ارسال نظرات