۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۳۴۹۴۵
امام جمعه مراغه با تأکید بر توجه به وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها:

مسؤولان قداست دینی دانشگاه‌ها را حفظ کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر توجه به وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسؤولان قداست دینی دانشگاه‌ها را حفظ کنند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه اظهار داشت: مسؤولان دانشگاه ها باید با حفظ قداست دینی و اسلامی در محیط دانشگاهی در راستای توسعه علمی، پژوهشی و فرهنگی گام بردارند.

 


وی با تأکید بر توجه به وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به ویژگی های این شهرستان از جمله دومین شهر مهم استان، شهری حسینی، مذهبی و علمی با سابقه چند هزار ساله، فعالیت علمی و دانشگاهی در این منطقه توجه خاص و اهتمام ویژه می طلبد.

 

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که وجود دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی مختلف و رصد خانه بزرگ مراغه، این شهر را به قطب علمی منطقه تبدیل کرده است، تصریح کرد: شهر مراغه از دیرباز مرکز و منشأ تحولات فکری و معرفتی در جهان اسلام بوده است، حوزه‌های علمیه متعدد و دانشگاه‌های این شهر مایه فخر مردم این دیار است.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به اهمیت ارتباط حوزه و دانشگاه در عصر حاضر تصریح کرد: در شرایطی که رسانه‌های غربی به دنبال ترویج افکار سکولار در فضای دانشگاهی کشور هستند، تعامل و هم‌اندیشی نخبگان حوزوی و دانشگاهی بسیار راهگشا و مانع تحقق اهداف شوم دشمنان خواهد بود.

 


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در علوم انسانی گفت: متأسفانه هنوز برخی از علوم تاریخ گذشته غربی منبع درسی دانشجویان برخی رشته‌ها است که جا دارد فرهنگ تحقیق و پژوهش میان اساتید و دانشجویان رایج شود و بیش از گذشته نسبت به امر به‌روز رسانی منابع و کتب آموزشی اهتمام صورت گیرد.

 


همچنین محمدرضا ولی لو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با بیان این‌که رهنمودهای رهبر انقلاب همواره سرلوحه برنامه های این مرکز آموزش عالی بوده است، اظهار داشت: این دانشگاه با سرلوحه قراردادن آرمان های انقلاب اسلامی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و احترام به خون پاک شهیدان، بخش مهمی از بار آموزش عالی کشور را عهده دار است.

 


وی با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی به ویژه رشته های دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: این روند از عوامل مؤثر در جلوگیری از خروج مشتاقان تحصیلات تکمیلی از کشور و تحول بزرگی در جهت توسعه و رونق علمی و پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات