۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۳۴۹۲۹

مرحله دوم اعزام زائران عمره آذربایجان شرقی از 20 اسفندماه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: مرحله دوم اعزام زائران عمره آذربایجان شرقی از 20 اسفند ماه آغاز می شود و تا اواخر خرداد ماه سال آینده (هفتم شعبان) ادامه می یابد.
عمره مفرده

امیر روحی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که امسال زائران زیارت عمره از استان در دو مرحله به سرزمین وحی اعزام می شوند، اظهار داشت: در مرحله اول که تا 20 اسفند ادامه دارد 16 هزار و 354 نفر زایر در قالب 116 کاروان از طریق هواپیمایی ماهان و عربستان از تبریز به شهرهای جده و مدینه اعزام می شوند.

 


وی با بیان این‌که نخستین کاروان عمره استان به ظرفیت 295 نفر با پرواز عربستان به سرزمین وحی مشرف شدند، افزود: مرحله دوم از 20 اسفند ماه آغاز و تا اواخر خرداد سال آینده (هفت شعبان) ادامه می یابد. در مرحله اول اعزام عمره مفرده تا اولویت 600 برای تکمیل ظرفیت کاروان های آذرماه دعوت شدند که هم اکنون این کاروان ها تکمیل شده است.

 


روحی با بیان این‌که در دوره قبل 34 هزار و 231 نفر در قالب 239 کاروان با 118 پرواز از تبریز به سرزمین وحی مشرف شدند، گفت: عملیات پرواز و اعزام زائران عمره مفرده استان آذربایجان شرقی با بدرقه مسؤولان جمعه مورخه 14 آذر (ساعت 22:30) از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام پذیرفت.

 


وی ادامه داد: عملیات ثبت نام و اعزام زائران عمره مفرده 93-94 در دو مرحله انجام می‌پذیرد که مرحله اول ثبت نام، پذیرش و اعزام از روز یکشنبه سوم آذر آغاز شد و نخستین گروه‌های استان نیز روز جمعه اعزام شدند و تا 20 اسفند ماه 93 ادامه خواهد داشت که پذیرش متقاضیان مرحله دوم عمره از بهمن ماه آغاز و اعزام از 20 اسفند به بعد خواهد بود.

 


روحی خاطرنشان کرد: توصیه می شود متقاضیان صرفا برای نوروز برنامه ریزی نکنند، چون گروه‌هایی که برای عید نوروز اعلام خواهد شد به تعداد محدود بوده و هر یک از متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه فاخر در این گروه‌ها ثبت نام و رزرو کنند، در غیر این صورت می‌توانند هم در گروه‌های مرحله اول و هم در سایر گروه‌های مرحله دوم نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 


وی با اشاره به هزینه‌های عمره مفرده از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز گفت: مقصد پروازهای اعزامی از استان، مدینه منوره و جده بوده و نرخ هزینه سفر گروه‌های مرحله اول استان حدود 20 میلیون و 174 هزار ریال تا 26 میلیون و 479هزار ریال با توجه به مقصد پروازها و گروه‌بندی هتل‌ها متفاوت است.

 


مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی یادآور شد: در مرحله اول اعزام‌های عمره مفرده، تا اولویت 600 جهت تکمیل ظرفیت کاروان‌های آذرماه دعوت شدند که هم اکنون ظرفیت کاروانهای این ماه تکمیل شده است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات