۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۳۴۹۲۸

مرقد میرزا علی‌اکبر مرندی ساماندهی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ صحن امامزاده سیداحمد(ع) مرند و عارف بالله آیت الله میرزا علی اکبر آقا مرندی به همت مسؤولان این شهرستان ساماندهی خواهد شد.
جلسه ساماندهي امامزادگان مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تقی کرمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به جایگاه امامزاده سید احمد(ع) مرند در بین مردم منطقه گفت: امامزاده سید احمد(ع) با یک واسطه به ائمه اطهار می رسد و از این لحاظ معتبرترین امامزاده شمالغرب کشور به حساب می آید.

 

وی با تأکید بر ساماندهی صحن امامزاده سیداحمد(ع) مرند عارف بالله آیت الله میرزا علی اکبر آقا مرندی افزود: با این وجود به علت عدم بی توجهی، این امامزاده مظلوم واقع شده و با توجه به جایگاه و شأن امامزاده، وضیت فعلی آن قابل قبول نیست.

 


کرمی به دفن میرزاعلی اکبر آقا مرندی که شحصیت مورد احترام و اعتماد منطقه بوده و مردم ارادت خاصی به ایشان داشتند، در صحن امامزاده اشاره کرد و ادامه داد: این مکان متبرکه به نوعی موجب فخر و مباهات مردم منطقه است ولی متاسفانه وضعیت فعلی آن باعث رنجش مؤمنان و متدینان شده است.

 

معاون استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: لازم است آستان مقدس امامزاده احمد مرند از مظلومیت خارج شود و در این راستا به همت رییس اداره اوقاف مرند، همکاری مسؤولان محلی و حمایت بیش از پیش مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان نیازمندیم.

 


وی موقعیت جغرافیایی امامزاده و قرار گرفتن آن در بهترین و بلندترین نقطه مرند که به بام این شهر مشهور است را از مزیت های آن اعلام کرد و افزود: این امامزاده با توجه به پتانسیل های موجود و نیز قرار گرفتن در مسیر ارتباطی منطقه آزاد ارس و کشورهای ارمنستان و آذربایجان می تواند به یکی از مناطق توریستی و گردشگری مذهبی منطقه شمالغرب کشور تبدیل شود.

 


معاون استاندار آذربایجان شرقی از عزم جدی فرمانداری برای ساماندهی و حمایت از توسعه و عمران این امامزاده خبر داد و گفت: از تمامی دستگاه‌های شهرستان به ویژه اداره اوقاف مرند و شهرداری می خواهم تا در این خصوص با جدیت بیشتری عمل کنند و بر این اساس سعی داریم تا در طول مدت مأموریت در فرمانداری مرند این طرح را اجرایی و به مردم منطقه هدیه دهیم.

 


همچنین سیدرضا هاشمی شهردار مرند با اشاره به وجود اراضی موقوفه در مرند از آمادگی شهرداری برای مشارکت در ساخت مجتمع های تجای، خدماتی، مسکونی و اداری با اوقاف خبر داد و گفت: آماده هستیم در عمران و آبادانی امامزاده سید احمد(ع) مرند با اوقاف همکاری کنیم.

 


گفتنی است، در پایان این دیدار مقرر شد؛ رؤسا، معاونان و کارشناسان شهرداری مرند و اوقاف زمینه های همکاری و سرمایه گذاری مشترک را احصا و پس از انجام کارهای کارشناسی در جلسه ای با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، فرماندار ویزه مرند و شهردار مرند توافق نهایی انجام و کارهای اجرایی آغاز شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات