۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۴۷۳۲

آذربایجانی‌ها مشارکت گسترده در بازسازی عتبات عالیات دارند

خبرگزاری رسا ـ مردم استان آذربایجان شرقی مسؤولیت ساخت 220 هزار متر مربع صحن حضرت زهرا(س) و حرم حضرت علی(ع) را برعهده گرفته‌اند.
عتبات عاليات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر دانشفر، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این ستاد در عتبات عالیات عراق پرداخت و اظهار داشت: این ستاد به پشتوانه کمک‌های مردمی آذربایجان‌شرقی مرمت و ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف و حرم حضرت علی(ع) به مساحت 220 هزار مترمربع را در دست اجرا دارد.

 


وی با بیان این‌که تاکنون مردم آذربایجان شرقی 35 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند که این کمک‌ها در قالب وجه نقد، جواهر و زینت‌آلات بوده که عده‎ای این وجوهات و اشیای قیمتی را به نام به محل‌ها و حرم‎های مدنظر خویش اهدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این ستاد در ارزیابی عملکرد بعد از استان تهران در مکان دوم ایستاده است.

 


دانشور با اشاره به این‌که شهرستان ملکان در بین شهرستان های استان در کمک به بازسازی عتبات مقام نخست را در اختیار دارد، تصریح کرد: مردم استان در یک سال گذشته 20 میلیارد ریال کمک برای بازسازی و ساخت عتبات اهدا کرده اند که روند کمک‌های مردمی همچنان ادامه دارد.

 


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی بازسازی صحن سفینه النجاه در کربلا و نصب نیم ضریح تل زینبیه در حد فاصل صحن یاد شده تا صحن عقیله العرب را از دیگر اقدامات این ستاد در عراق دانست و افزود: به یقین کمک‌های مردم استان آذربایجان شرقی در آستانه اربعین حسینی برای بازسازی عتبات عالیات عراق بیشتر نیز خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که ستاد بازسازی عتبات ‌عالیات آذربایجان شرقی رتبه دوم کشوری را در بازسازی بارگاه‌های مقدس، پس از تهران به خود اختصاص داده است، گفت: امسال ستاد عتبات عالیات استان برای نخستین بار برای 40 هزار نفر از زائران شرکت‎‏کننده در زیارت اربعین امکانات رفاهی ازجمله غذا و مکان استراحت تهیه کرده است.

 


دانشور ادامه داد: برخی از مؤمنان و عاشقان اهل بیت(ع) نیز بدون نام برای بازسازی عتبات عالیات کمک‌رسانی کرده‌اند، اگر این کمک‎ها به‌‎نام باشند درهمان محل هزینه شده و درغیر این‎صورت در بازسازی و تجهیز همه اماکن مقدس در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین به کار گرفته می‌شود.

 


رییس ستاد عتبات عالیات استان ادامه داد: این استان در اعزام نیروی کار به منظور بازسازی و تعمیر عتبات هم پیشرو بوده و در حال حاضر نیز بیست نفر در مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی حاضر شده و در کارهای لوله‌کشی و ساخت فضای موکب‎ها فعالیت می‌‎کنند که پس از اتمام کار نیز در مراسم زیارت اربعین شرکت کرده و سپس به سمت کشورمان عزیمت خواهند کرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات