۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۴۳۹۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بیکاری عامل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، بیکاری را عامل و بستر ساز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: با تقویت اشتغال در کشور بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه نیز کاهش خواهد یافت.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا در رشت،  کوروش پرند معاون وزیر کار و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفر خود به گیلان با حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار و گفت و گو کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار از رسالت سازمان آموزش و فنی حرفه ای در آموزش جوانان فاقد مهارت در جهت ایجاد اشتغال پایدار و مولد تشکر و قدردانی کرد و این خدمت را یکی از کارهای ارزشمندی دانست که از سوی فنی و حرفه ای در حال انجام است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه یکی از مشکلات افراد بیکار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را نداشتن مهارت لازم و کافی عنوان کرد و گفت: کسانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند تنها مهارت نظری را می آموزند، اما در مراکز آموزش فنی حرفه ای علاوه بر دانش نظری با دانش عملی نیز آشنا خواهند شد که علاوه بر ایجاد شغل برای فرد نیازهای بازار کار را نیز فراهم می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: متأسفانه در گیلان بیشتر مزارع، باغات و زمین های حاصل خیز به صورت بلا استفاده مانده و به متروکه تبدیل شده است که می توان با همت و تلاش مدیران با آموزش های مهارتی از این فضاها در جهت رونق کشاورزی، گردشگری و جذب توریست برای کسب درآمد و اشتغال زایی استفاده کرد.

 

امام جمعه رشت با بیان این که باید از ظرفیت موجود در کشور به منظور توسعه و رونق اشتغال بهره گرفته شود، بیان داشت: امروز مهم ترین نیاز قشر جوان جامعه مسأله اشتغال است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی بیکاری را عامل و بستر ساز بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: با تقویت اشتغال در کشور بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفـت: تحقق عملی اقتصاد مقاومتی موجب رونق تولید داخل و همچنین افزایش اشتغال زایی در کشور خواهد شد.

 

پرند، رییس سازمان فنی حرفه ای کشور نیز در این دیدار ضمن تشکر از نگاه مثبت حجت الاسلام والمسلمین قربانی به آموزش های مهارتی به تشریح برنامه های انجام شده در سفر خود به گیلان پرداخت و با تاکید بر تجاری‌سازی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، تصریح کرد: آموزش مهارت برای اشتغال‌زایی از اهداف اصلی این سازمان است.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی خرد و متوسط در کشور اظهار داشت: قرار است با تصویب شورای عالی اقتصاد بانک حرفه‌ای کسب و کار ایجاد شود.

 

پرند با بیان این که در کشور 14 هزار و 700 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد، افزود: از این تعداد 14 هزار آموزشگاه خصوصی و 700 مرکز دولتی است.

 

وی با بیان این که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های کوتاه مدت مطابق با نیازهای بازار کار است، تصریح کرد: در مراکز دولتی آموزش‌ها به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می گیرد./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات