۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۳۳۵۲۷
امام جمعه آمل:

رسیدگی به محرومان جامعه مهم‌ترین ویژگی‌ نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که معلولان با مشکلات مختلفی روبرو هستند که این مهم فاصله اجتماعی آن ها را نسبت به سایر اقشار جامعه تداعی می کند، افزود: برای کم کردن این فاصله باید با عزم ملی و نگاهی دلسوزانه گام برداشته شود.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، عصر امروز در دیدار رییس و کارکنان اداره بهزیستی آمل، مدیران مراکز توانبخشی و جمعی از معلولان با گرامی داشت روز معلولان، گفت: خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی به جامعه هدف این سازمان قابل تقدیر بوده و جای تشکر و سپاس دارد.

 

وی با اشاره به این که سازمان بهزیستی سازمانی ارزشی و خدمت رسان است که مسؤولان باید بیش از پیش به آن توجه کنند، افزود: توجه به این نهاد مقدس از آن جهت دارای ارزش است که متولی پیشگیری از  آسیب‌ها و ساماندهی معضلات محرومان، مددجویان، معلولان و اقشار آسیب پذیر جامعه است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به اقدامات نوع دوستانه سازمان بهزیستی در ارائه خدمات افراد معلول و محروم جامعه تصریح کرد: توجه به انسان های محروم و مستضعف جامعه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی بر هماهنگی ادارات و سازمان‌ها با این نهاد خدمت رسان تأکید کرد و گفت: تلاش این سازمان در جهت رفع آسیب‌ها از جامعه اسلامی نقش ارزشمندی در پیشرفت و ترقی نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران به نقش تأثیر‌گذار اداره بهزیستی در ارائه خدمت به محرومان و مستضعفان اشاره کرد و گفت: اداره بهزیستی باید در خدمت به معلولان از هیچ کوششی دریغ نکرده و همواره سیاست خود را در راستای تحقق رضایت جامعه قرار داده و آن را به عنوان هدف برای خود بداند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که رضایت خداوند منان در خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه است، ادامه داد: باید خدمات صادقانه در راستای رفع مسائل و مشکلات معلولان صورت گیرد که این عزیزان از ما انتظار دارند.

 

وی گفت: آن گونه که شایسته بوده است خدمات لازم برای معلولان صورت نگرفته است که در برابر این قشر عزیز جامعه شرمنده هستیم و باید اهتمام لازم در راستای حمایت از آنان صورت گیرد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که با موازی کاری که بین دو نهاد خدمت رسان وجود دارد خدمات به کندی صورت می گیرد، افزود: معلولان جامعه نیاز به جایی دارند که برای رفع مسائل و مشکلات خود به آن مراجعه کنند که نباید به سبب موازی کاری به این قشر ظلم شود و باید پیگیر امورات آن ها باشیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که ارائه گزارش کار از سوی مدیران مشکلی را حل نمی کند، گفت: تلاش ما باید در این راستا باشد تا برای کسب رضایت خداوند منان و رفع مسائل و مشکلات موجود گام برداریم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به ضرورت توانمند سازی معلولان، گفت: توانمند سازی معلولان بهترین خدمت به این قشر آسیب پذیر جامعه است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا معلولان بتوانند از طرق مختلف ازجمله ایجاد اشتغال توانمند شده و مستقل از بهزیستی به زندگی خود ادامه دهند.

 

وی تصریح کرد: ایجاد شرایط لازم برای اشتغال مددجویان وزمینه سازی برای حضور اثرگذار در اجتماع و ارائه توانمندی های آنان باید به نحوی شایسته در برنامه های بهزیستی باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که ارتقای جایگاه معلولان و ایجاد نگاه ارزشمند به آنان یک ضرورت محسوب می شود، افزود: خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معلولان ما در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی  و اجتماعی حضوری شایسته و ارزنده دارند.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که معلولان با مشکلات مختلفی روبرو هستند که این مهم فاصله اجتماعی آن ها را نسبت به سایر اقشار جامعه تداعی می کند، افزود: برای کم کردن این فاصله باید با عزم ملی و نگاهی دلسوزانه گام برداشته شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات