۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۳۳۳۵۱
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(15)

تبیین جایگاه واقعی کشور جوانان را در برابر سیاه‌نمایی‌های دشمن واکسینه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون تربیت و آموزش عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان قم معرفی جایگاه واقعی کشور در بین سربازان را بهترین روش برای مبارزه با توطئه‌های دشمنان و شبکه‌های ماهواره‌ای دانست و گفت: اگر جوانان موقعیت واقعی کشور را بدانند می‌توانند در برابر تخریب‌ها موضع درستی بگیرند.
تاثير سوء ماهواره
سرهنگ حسین حق وردی معاون تربیت و آموزش عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به تلاش شبکه های ماهواره ای برای مخدوش کردن جایگاه کشور نزد افکار عمومی و تبلیغ سیاه  نمایی های دشمن، گفت: برای آگاه کردن جوان امروز با بیان موقعیت واقعی کشور می توان از تحت تأثیر قرار گرفتن جوانان به وسیله دشمنان جلوگیری کرد.
 
وی به وظیفه مبلغ در بیان مسائل برای سربازان به موقعیت منطقه ای پادگان اشاره کرد و اظهار داشت : در راستای تبلیغ در بین سربازان بر اساس دستور العمل هایی که از رده های بالاتر ابلاغ می شود می توان عمل کرد البته توجه به موقعیت خاص هر منطقه و روحیه نیروها نیز برای پیشبرد اهداف مهم است.
 
حق وردی ضمن اشاره به برنامه ریزی در رابطه با آموزش های فرهنگی در بین سربازان تصریح کرد: در زمینه توانمند سازی سرباز در یک نگاه فرهنگی برای آینده جامعه برنامه ریزی دقیقی می شود که در سه مرحله به اجرا در می آید و هر سه مرحله در ادامه فعالیت های قبل است.
 
معاون تربیت و آموزش عقیدتی، سیاسی یکی از برنامه های تنظیم شده در یک دوره سربازی را آشنایی جوانان با واقعیت های دفاع مقدس بیان و خاطر نشان کرد: با نگاهی درست بر دفاع مقدس و طرح مسائل به دوران جنگ در بین سربازان می توان آن ها را با افتخارات و از خود گذشتگی های رزمندگان آشنا کرد و این اطلاع از رشادت های زمان جنگ جوانان را برای حضور فعال و دفاع از کشور آماده می کند.
 
وی نیاز اصلی جوانان را در زمینه های اعتقادی و اصول عقاید دانست و تاکید کرد: اگر در هر مرحله ای از زندگی شخص بتوان او را با اصول اصلی دینش آشنا و پایبند کرد، در بقیه قسمت های زندگی و جامعه محکم و استوار می شود و برای دست یابی به این امر مهم باید تلاش دقیق و برنامه ریزی شود.
 
حق وردی به شناسایی و آسیب شناسی در بین جوانان اشاره کرد و ابراز داشت: سازمان های عقیدتی سیاسی که در رأس آن ها یک روحانی فعالیت می کند می توانند آسیب های مهم را شناسایی کنند و با همکاری روحانیون، حوزه های علمیه به تدوین متونی بپردازند که با برنامه های نوین آموزشی در راستای از بین بردن این آسیب ها مورد استفاده قرار گیرند.
 
وی در پایان با اشاره به آشنایی مبلغان با قوانین و مقررات نظامی گفت: برای ورود در هر مکانی و فعالیت در آن جا باید با مسائل مربوط با آن مکان آشنا بود و مبلغان برای تسهیل در مسأله تبلیغ در پادگان ها به شناختن قوانین و مقررات نظامی نیاز دارند./1322/ت302/ف
ارسال نظرات