۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۲۳۲۳۰۵
با رفع مشکل فنی سامانه ثبت نام؛

نام نویسی متقاضیان حج عمره در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: با رفع مشکل کشوری سامانه ثبت نام حج عمره، نام نویسی متقاضیان تشرف به این سفر معنوی از یکشنبه در شهرستان های مختلف استان آغاز شده است.
مكه

جواد شاد، مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از آغاز ثبت نام زائران عمره در شهرستان های مختلف این استان خبر داد و افزود: پیش تر قرار بود ثبت نام زائران از روز پنج شنبه هفته گذشته، بیست و نهم آبان ماه انجام شود اما به دلیل وجود نقص فنی در سامانه سراسری ثبت نام، نام نویسی از زائران به یکشنبه، دوم آذر موکول شد.

 

وی با بیان این که با رفع این مشکل ثبت نام زائران عمره در استان خراسان شمالی از صبح امروز آغاز شده است، اضافه کرد: افراد دارای ودیعه های حج عمره تا اولویت 350 می توانند برای ثبت نام در کاروان های اعزام از طریق سامانه فاخر یا مراجعه به دفاتر زیارتی سطح استان اقدام کنند.

 

شاد اظهار داشت: گروه های عمره در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی به نسبت تعداد زائران ثبت نام شده دارای اولویتی که در روزهای گذشته در سامانه فاخر آمادگی خود را برای اعزام ثبت کرده اند؛ اختصاص داده شده و زائران می توانند با مراجعه به سامانه مزبور نسبت به انجام رزرو در اعزام های مشخص شده اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: اگر در مهلت تعیین شده دارندگان فیش های عمره تا اولویت 350 برای ذخیره و ثبت نام اقدام نکنند و یا حتی پس از رزور جا در مهلت 72 ساعته تعیین شده برای ثبت نام قطعی خود اقدام نکنند، بر اساس جدول زمان بندی اعلام شده ظرفیت های خالی گروه ها از سایر اولویت ها تکمیل می شود.

 

شاد تصریح کرد: بر این اساس در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان های حج عمره در استان خراسان شمالی، دارندگان فیش های حج عمره تا شماره 600 برای ثبت نام فراخوان خواهند شد.

 

به گفته وی با توجه به این موضوع همه متقاضیان اعزام به این سفر معنوی تا اولویت 600 می بایست پیش از شروع موعد ثبت نام قطعی در کاروان ها، به سامانه فاخر به آدرس fakher.haj.ir مراجعه کرده و اقدام به تکمیل اطلاعات اولیه و اخذ کلمه کاربری و رمز ورود به سامانه کنند.

 

شاد اظهار داشت: همچنین افرادی که کارت های ثبت نامی بانک های ملی و ملت را داشته، در سامانه فاخر اقدام به درج اطلاعات خود کرده اند و در حال حاضر وضعیت اعزام سرگروه و همراهان آنها به رنگ سفید مشخص شده است نیز می توانند برای رزرو و انتخاب پرواز اقدام کنند.

 

وی تصریح کرد: تمامی زائران عمره پس از ثبت نام در کاروان ها تا 72 ساعت مهلت دارند با مراجعه به کارگزار مربوط و پرداخت هزینه سفر، ثبت نام خود را قطعی کنند.

 

شاد در مورد زمان اعزام کاروان های حج عمره استان خراسان شمالی نیز با بیان این که این اعزام ها در دو مرحله صورت می گیرد، اظهار کرد: مرحله اول اعزام ها از سیزدهم آذر تا بیستم اسفند امسال و مرحله دوم نیز از بیست و یکم اسفند سال جاری تا بیست و هفتم خرداد سال آینده انجام می شود.

 

وی با یادآوری این که پارسال نزدیک به هشت هزار زائر از خراسان شمالی در قالب حج عمره عازم سرزمین وحی شدند، افزود: پیش بینی می شود امسال در مرحله اول پنج هزار نفر از این استان به حج عمره مفرده اعزام شوند.

 

به گفته مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی اگر امکانات فرودگاهی در بجنورد مهیا باشد امسال اعزام زائران به حج عمره از فرودگاه مرکز خراسان شمالی انجام می شود در غیر این صورت همانند سنوات گذشته اعزام زائران از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد صورت خواهد گرفت./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات