۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۳۲۱۳۰
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

اشک بر امام حسین بسترساز آرامش باطنی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اشک بر امام حسین (ع) ثواب زیادی دارد، گفت: امام حسین (ع) کشته اشک ها هستند و اشک بر امام حسین (ع) زمینه آرامش باطنی و هدایت قلبی و روحی انسان را فراهم می کند.
حجت الاسلام مير باقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری، استاد حوزه و دانشگاه، بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که یکی از فلسفه های مهم قیام عاشورا اشک بر امام حسین (ع) است، گفت: در روایات زیادی ذکر شده است که امام حسین (ع) کشته اشک ها هستند و مومنی نیست که مصیبت های امام حسین (ع) را نشینده باشد و بر ایشان گریه نکند و حضرت علی (ع) هم، همواره به امام حسین (ع) می فرمودند شما کسی هستی که کشته اشک ها می شوی.

وی با اشاره به این که امام حسین (ع) هم در روایتی می فرمایند که من کشته اشک ها هستم و مومنی که مصیبت های عاشورا را می شوند ابتدا اشک طلب می کند و پس از آن محزون می شود، افزود: هدف از گریه بر امام حسین (ع) این است که انسان حقیقت بندگی خداوند را درک کرده و با شفاعت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت وارد بهشت شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که پیامبر اکرم(ص) رحمت للعالمین هستند، تاکید کرد: پیامبر (ص) برای این که بتوانند همه انسان ها را با حقیقت توحید آشنا کنند باید عاشورا اتفاق می افتاد تا مردم در پرده عاشورا و اشک ریختن بر امام حسین (ع) به حقیقت توحید پی برده و بفهمند که معادی وجود دارد و توحیدی است که امام حسین (ع) حتی از فداکردن جان طفل شش ماه خود در این راه ابایی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به این که اشک بر امام حسین (ع) قلب و روح انسان را پاک می کند، افزود: به این تریتب شفاعت پیامبر اکرم(ص) از طریق اشک بر امام حسین (ع) شامل همه انسان ها می شود.

وی افزود: اشک بر امام حسین (ع) موجب آرامش باطنی انسان شده و وجدان انسان را در مقابل ظلم ارتقا می دهد و موجب می شود انسان با ارتقا وجدان به مراحل عالی کمال برسد و صراط مستقیم را پیدا کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که بعضی ها از گفتن این که بگویند امام حسین (ع) کشته اشک ها هستند وحشت دارند و فکر می کنند  مردم این موضوع را نمی پذیرند، گفت: اشکی که بتواند انسان را به حقیقت خلقت و آفرینشش آشنا کند و زمنیه تعالی روحی و روانی انسان را فراهم کند زیباترین و لطف ترین وسیله هدایت در عالم است.

حجت الاسلام و المسلمین میر باقری با اشاره به این که ائمه (ع) معصوم هستند و نمی توان به خاطر سلایق شخصی فعل و عملشان را تغییر داد، گفت: ما باید حقیقت دین و حقیقت عاشورا را برای مردم آن چنان که هست بیان کنیم و حق نداریم براساس سلایق شخصی احکام دینی را تغییر دهیم./837/پ202/س  

 

ارسال نظرات