۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۳۱۸۴۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انحراف در عزاداری ها دسیسه سازمان های اطلاعاتی استکبار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این که انحراف در عزاداری ها به ویژه عزاداری سیدالشهداء، دسیسه سازمان های اطلاعاتی استکبار است، تاکید کرد: کسانی که به این انحرافات، دامن می زنند تفکر داعشی دارند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در برنامه شکوه نی صدا و سیما با بیان این که کارهایی همچون دندان شکستن، سنگ زدن به سر و سینه خیز رفتن روی شیشه های خورد شده، به طور قطع، حرام است، گفت: این کارها نه از قاموس ائمه بیرون آمده و نه مطابق با سیره و روش آنها است، بلکه از قاموس هوای نفس و سازمان های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بیرون آمده اند.

 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام حسین(ع) برای نجات انسان ها، حفظ کرامت و تعالی آنها و حفظ دین جدش قیام کرد، اظهار داشت: شیعه با گذشت بیش از هزار و 400 سال از واقعه عاشورا هنوز روحیه ظلم ستیزی و عدالت خواهی خود را حفظ کرده، روحیه ای که با مذاق دشمنان اسلام، سازگار نیست. 

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که کسانی که با انجام چنین کارهایی به انحراف در عزاداری سیدالشهداء(ع) دامن می زنند، شیعه نیستند، بلکه مزدور دشمن بوده و برای اینگونه کارها، پول دریافت می کنند، ادامه داد: آنها با این کارها آبروی اهل بیت(ع) و انسانیت را می برند، در حالی که اهل بیت(ع) خواهان حفظ آبروی انسان و کرامت و تعالی آنها هستند.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود درباره مدعیان ارتباط با امام زمان(عج) گفت: امام زمان(عج) فرمودند که اگر کسی ادعای مشاهده مرا داشت، کذاب است.

 

وی با طرح این سؤوال که بهائیت چگونه به وجود آمد، این تفکر گمراه را نتیجه جهل شیعیان دانست و افزود: اگر مردم جاهل آن دوره که منتظر ولی عصر(عج) بودند، این فرمایش امام زمان(عج) را درک می کردند، دنبال محمدعلی باب راه نمی افتادند. 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه، مسلمانی را پیروی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، اعتقاد به قرآن به عنوان کتاب آسمانی و احترام به همه انبیاء الهی دانست و تاکید کرد: کسانی که خود ملتزم به این موارد می دانند باید بقیه قوانین شریعت اسلام را هم بپذیرند.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: کسی که نماز می خواند باید روزه هم بگیرد، مسلمان واقعی باید نسبت به احکام اسلامی که ذات اقدس الهی در قرآن توصیه فرموده اند، التزام داشته باشد.

 

وی با بیان این که حجاب یکی از دستورات الهی در قرآن است، اظهار داشت: کسی که خود را ملتزم به دستورات اسلام بداند، اما حجاب را رعایت نکند، گناهکار است، اگر ملتزم به اسلام نباشد، از نظر اعتقادی مشکل دارد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: گناه بی حجابی و بدحجابی در عزاداری امام حسین(ع) چند برابر است، اگر زنان، خواهان رضایت امام حسین(ع) هستند باید حجاب را رعایت کنند. 

 

وی با تاکید بر این که باید بپذیریم که قبر و قیامتی هم وجود دارد، گفت: روز قیامت، امید به شفاعت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) داریم، آیا می توان از یک سو به شفاعت آنها امید داشته باشیم و از سوی دیگر، به حجاب توجه نکنیم؟/1318/پ202/ب1

ارسال نظرات