۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۱۶۱۲
امام جمعه ارومیه:

عمل به آموزه‌های قرآنی لازمه قرب الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: قرآن نعمت عظیمی است که باید قدر آن را دانست و با عمل به دستورات آن برای رسیدن به قرب الهی کوشید.
امام جمعه اروميه در پنجمين همايش انجمن قرآني بانوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در آیین افتتاحیه پنجمین همایش انجمن قرآنی بانوان کشور در ارومیه اظهار داشت: ارزش و اهمیت قران و فعالیت های قرآنی بالاست، چراکه خداوند متعال آن را برای هدایت انسان ها بر پیامبر اکرم (ص) نازل کرد و فرمود:« وَ اعْتَصِمُواْ بــحَــــبْلِ اللّــهِ جَمــــیعًا» همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید.»

 

وی ادامه داد: بر اساس برخی از روایات ائمه معصومین حبل الله المتین را قرآن معرفی کرده اند که اگر بر آن تمسک کرده و برآن چنگ زنیم رستگار خواهیم شد، از سوی دیگر قرآن ناطق، ائمه معصومین محسوب می شوند، بنابراین با چنگ زدن به قرآن در مسیر ائمه معصومین نیز قرار می گیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی قرآن را وسیله هدایت انسان ها و رساندن به قرب الهی دانست و افزود: پایین ترین مراتب قران کریم که همان قرآن عربی است در دست انسان هاست، مراتب متوسط در نزد فرشتگان و مرتبه عالیه قرآن در پیشگاه خداوند است که اگر انسان ها به ان تمسک کنند می توانند با پست سر گذاشتن دو مرتبه نخست از مقام فرشتگان نیز بالاتر رفته و به جایگاهی برسند که فرشتگان هم به آن نرسیده اند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کتاب قرآن نعمت عظیمی است که باید قدر آن را دانسته و با عمل به دستورات آن برای رسیدن به قرب الهی کوشید.

 

وی با بیان این‌که هر اقدام و فعالیتی که قرآنی باشد بدون شک مقبول خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: شما بانوان باید افتخار کنید که در چنین راهی قدم گذاشته اید و برای تعالی مفاهیم قرآن تلاش دارید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: در دین اسلام خداوند متعال معیار ارزش را تقوا قرار داده است و زن و مرد، پیرو جوان و سفید و سیاه معیار برتری داشتن بر دیگری نیست.

 

امام جمعه ارومیه گفت: این که در دین اسلام بانوانی هستند که به مقام هایی رسیدند که جز معصومین(ع) هیچ مردی نمی تواند به آن جایگاه برسد، نشان دهنده جایگاه زن در اسلام است.

 

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اهمیت به جایگاه زن نمود بیشتری پیدا کرده است و زنان امروزه در بسیاری از عرصه های علمی، اجتماعی، دینی و سیاسی حضوری پر رنگ دارند.

 

گفتنی است، پنجمین همایش انجمن قرآنی بانوان امروز در ارومیه آغاز به کار کرد و پس از دو روز برگزاری صبح جمعه به کار خود پایان می دهد./1301/پ202/ب3

ارسال نظرات