۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۳۱۴۶۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

سیره اهل بیت زمینه ساز تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، بهره گیری از سیره عملی اهل بیت(ع) را راهی مناسب برای تحقق سبک زندگی اسلامی دانست.
رييس تبليغات اسلامي آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل امروز در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) در آمل با بیان این که این ایام فرصتی ارزنده برای تقرب به خداوند منان است، گفت: انسان باید در تلاش بوده  تا بهره برداری ارزنده ای از این ایام  داشته باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که فرصت های خوبی در زندگی برای انسان پیش می آید که باید از آن به نحوی شایسته استفاده کند، بیان داشت: ماه محرم و صفر به عنوان یکی از زمان های ارزشمند برای تقویت معنویت در زندگی انسان است.

 

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا در راستای تقرب الی الله گام بردارد، تصریح کرد: ایمان و تقوامحوری به عنوان کلیدی اساسی برای تعالی و تکامل در وجود انسان است.

 

وی با اشاره به  این که شیعه واقعی کسی است که سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را در همه امور زندگی خود وارد کند، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) بهترین شیوه زندگی را اختیار ما قرار داده که باید با تمسک به آن به سعادت و رستگاری دست پیدا کنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، افزود: کسی که سیره نورانی و گرانقدر اهل بیت معصومین(ع) را در برنامه های زندگی خود وارد کند می تواند به مراتب والا و اوج رسیده و سبک زندگی دینی را در زندگی خود نهادینه می کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که در احادیث و روایات راجع به صفات شیعیان مطالب ارزشمندی وجود دارد، بیان داشت: انسان باید این صفات ارزنده را در زندگی خود اجرایی کرده و پیرو واقعی ائمه اطهار(ع) باشد.

 

وی با تاکید بر این که انسان در همه حال باید تقوا داشته و برای کسب رضایت پروردگار متعال گام بردارد، ادامه داد: حفظ شکم از لقمه حرام و مراقبت در پاکدامنی از جمله صفات ویژه شیعیان است که باید به آن ها توجه کنیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که انسان باید در تلاش باشد تا حالات معنوی عزاداری سرور و سالار شهیدان را در همه ایام سال در وجود خود حفظ کند، گفت: یاد و اطاعت از ائمه معصومین(ع) باید در همه شئون و موقعیت های فردی، خانوادگی و اجتماعی شیعیان نمود داشته باشد.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که اطاعت از ائمه اطهار(ع) تعالی بخش زندگی انسان است، بیان داشت: این بزرگواران به عنوان سرمایه هایی گرانقدر برای ما قرار داده شده اند که باید استفاده شایسته ای از اهل بیت معصومین(ع) داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر این که سه عنصر معرفت، محبت و اطاعت در امام شناسی محوریت دارد، افزود: شیعیان باید به این سه عنصر معرفتی برای بهتر زیستن و بهتر زندگی کردن استفاده کرده تا بتوانند به مراتب ارزشمندی دست پیدا کنند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات