۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۳۱۴۶۲

برگزاری بیش از 60 مسابقه کتابخوانی برای طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان این که کتاب تنها اختصاص به یک قشر ندارد، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی استان در هفته کتاب بیش از 60 مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب برای طلاب برگزار کرده است.
مطالعه و تحقيق در حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند،  محمود کاظم زاده، سر پرست نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان این که در هفته کتاب بیش از 200 برنامه فرهنگی برای مخاطبان در گروه های سنی مختلف برگزار شده است، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی برای قشر فرهنگی به ویژه طلاب حوزه های علمیه برنامه های مختلفی از جمله مسابقه کتابخوانی آنلاین و مکتوب در نظر گرفته اند که در هفته کتاب بیش از 60 مسابقه کتابخوانی برای طلاب برگزار شده و طلاب در این مسابقات حضور فعالی داشته اند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر تمامی طلاب حوزه های علمیه استان در کتابخانه های عمومی عضو هستند، ادامه داد: یکی از تسهیلاتی که کتابخانه های عمومی برای طلاب در نظر گرفته اند استفاده از منابع و نرم افزارهای الکترونیکی کتاب و تخفیف در هزینه عضویت است.

 

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان این که  مطالعه به خصوص مطالعه مفید تنها اختصاص به یک قشر خاص ندارد بلکه انسان هایی که می خواهند ظرفیت های وجودی خود را گسترش دهند همواره با کتاب مانوس هستند که طلاب حوزه های علوم دینی هم از این جمله اند، تأکید کرد: در سال ها اخیر بیشتر اعضای فعال کتابخانه های عمومی را طلاب تشکیل می دهند و همین موضوع موجب شده نهاد کتابخانه های عمومی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در میان طلاب برنامه ریزی ویژه ای انجام دهد.

 

کاظم زاده ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی از آمادگی لازم برای احداث ایستگاه مطالعه و راه اندازی کتابخانه در حوزه های علمیه برای طلاب برخوردار است و مدارسی که خواهان احداث کتابخانه و راه اندازی ایستگاه مطالعه برای طلاب هستند می توانند درخواست خود را در قالب یک نامه به نهاد کتابخانه های عمومی ارسال کنند.

 

وی همچنین از بهره گیری طلاب حوزه های علمیه و مبلغان برای نشر فرهنگ مطالعه مفید در مدارس و مساجد استان خبرداد، ادامه داد: همکاری مبلغان در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه تاثیر بسیار خوبی در میان گروه های سنی مختلف داشته و همین موضوع موجب شده که در سال جاری هم نهاد کتابخانه های عمومی با همکاری بیش از 200 مبلغ و طلبه اقدام به اجرای طرح ترویج فرهنگ مطالعه مفید در مدارس و مساجد کند.

 

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی از اهدای بسته های فرهنگی ویژه کتابخوانی به طلاب برگزیده کتابخوان در استان خبرداد و تصریح کرد: استقبال طلاب از نمایشگاه های بر پا شده در کتابخانه های عمومی بسیار خوب بوده است.

 

کاظم زاده اظهار کرد: همچنین نهاد کتابخانه های عمومی با همکاری حوزه های علمیه استان اقدام به مرمت و تعمیر نسخ خطی موجود در حوزه های علمیه کرده است و قرار است در آینده ای نزدیک با همکاری مدارس بیش از 500 نسخه کتاب که در مدارس علمیه موجود است مورد مرمت قرار گیرد. /968/پ202/ب5

 

 

 

ارسال نظرات