۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۱۳۱۴
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی:

صبر مهم‌ترین اصل در تربیت فرزندان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام نوفرستی گفت: اگر پدر و مادری در مورد موضوعات مختلف با یکدیگر اختلاف دارند، برای حفظ حقوق متقابل و همچنین رعایت آرامش فرزند بهتر است در قدم اول صبر پیشه کنند.
چهار گزارش تحليلي در زمينه زنان و خانواده رونمايي شد

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، نمانیده ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این‌که والدین بیشترین اثر گذاری را بر رفتار کودکان دارند، گفت: والدینی که در مقابل چشم کودک با یکدیگر مشاجره و تنش دارند بدترین تأثیر را بر کودک داشته و موجب می شوند او در بزرگسالی نتواند با دیگران ارتباط اجتماعی خوبی داشته و  به صورت مداوم با دیگران در تنش باشد.

 

وی افزود: از امیؤالمومنین علی(ع) روایت شده که انسان هرچه در کودکی یاد بگیرد مانند نقش بر سنگ  بر زهن او حک می شود، اما آنچه که انسان در بزرگسالی یاد می‌گیرد مانند حک کردن نقشی بر روی آب است که این حدیث نشان از تأثیر اتفاقات دوران کودکی بر روان انسان دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به روایتی که از امام علی(ع) ذکر شده؛ اگر خانواده ها می خواهند فرزندانی سالم و پایبند به قانون و شرع داشته باشند، باید در مقابل کودک مراقب رفتار خود باشند و هر گز در مقابل کودک به گونه ای رفتار نکنند که زمینه بدبینی او به دیگران را فراهم کند.

 

حجت الاسلام نوفرستی افزود: هر چند پس از رسیدن به بلوغ عقلی کودکان از والدینشان مستقل می شوند، اما به لحاظ تأثیرگذاری محیط خانوادگی بر روانشان نخواهند توانست از رفتارهای که در آنجا آموخته‌اند به راحتی فاصله بگیرند، بر همین اساس حضرت محمد(ص) فرمود که کودکان هرچند در خواب باشند اما آنچه در اطرافشان باشد در ذهنشان ثبت می شود.

 

وی ادامه داد: فردی که در کودکی اختلاف و تنش آموخته است پس از تشکیل زندگی مشترک نیز در تعامل با همسر نخواهد توانست در زندگی مشترک خود و امنیت و آرامش را برای همسر و فرزندانش برقرار کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضای خراسان جنوبی ادامه داد: اگر پدر و مادری در مورد موضوعات مختلف با یکدیگر اختلاف دارند، برای حفظ حقوق متقابل و همچنین رعایت آرامش فرزند بهتر است در قدم اول صبر پیشه کنند.

 

حجت الاسلام نوفرستی تأکید کرد: اگر پس از صبر نمی توانند مشکلاتشان را بایکدیگر حل کنند و کارشان به طلاق و جدایی می کشد، بهتر است برای جلوگیری از آسیب های بیشتر، ارتباط خود را با فرزندانشان را محکم تر از قبل کرده و با فرزند خود ارتباط مستمری داشته باشند.

 

 وی افزود: وقتی انسان تصمیم بزرگی مثل ازدواج می‌گیرد، باید نتایج آن را بپذیرد نه این که بدون توجه به عواقبی که بر فرزند می‌گذارد به‌ راحتی تصمیم به جدایی و طلاق بگیرد زیرا اگر والدین در این میان به خاطر خواسته های خود خواسته ها و نیازهای فرزندانشان را فدا کنند، بزرگترین ظلم را در حق یک انسان مرتکب شده و باید در قیامت و هنگام مرگ در برابر خداوند پاسخگو باشند./968/ت302/ب3

ارسال نظرات