۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۳۰۹۸۶
معاون مرکز مجازی بسیج کشور:

فضای مجازی نیازمند انقلابی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز مجازی بسیج کشور با بیان این که ساماندهی فضای مجازی در راستای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن و افزایش منابع دینی و اسلامی برای کاربران از نیازهای ضروری کشور است، گفت: ساماندهی فضای مجازی و ایجاد انقلاب اسلامی در این فضا از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب از مسؤولان است اما در این زمینه فعالیت چندانی صورت نگرفته است.
بسيج رسانه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، روح‌الله مؤمن‌نسب، معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز مجازی بسیج کشور، پیش از ظهر امروز در همایش بسیج و رسانه  در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در حال حاضر فضای مجازی به مهمترین جولانگاه برای غرب و تبلیغات فرهنگی آن تبدیل شده است، گفت: با توجه به گسترش روز افزون کاربران فضای مجازی اگر نتوانیم این فضا را مدیریت و ساماندهی کنیم نخواهیم نتواست عملکرد موفقی در مدیریت فرهنگ و مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن داشته باشیم.

 

وی با بیان این که متاسفانه در حال حاضر میزان منابع دینی و تذکرات اسلامی در خصوص استفاده از فضای مجازی بسیار کم است، گفت: دشمنان از این فرصت استفاده کرده و تا جایی که می توانند به ویژه در شبکه های اجتماعی جوانان را به انواع گناهان جذب کرده و روش های بزهکاری را به گروه های مختلف سنی در این فضا آموزش می دهند.

 

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز مجازی بسیج کشور با تأکید بر این که امروز امید دشمن در فضای مجازی ایجاد یک فتنه جدید است که ما را غافلگیر کند، افزود: اگر مقام های بلند پایه کشور در راه اندازی شورای فضای مجازی از خود تکاپوی بیشتری نشان داده و در جلسات این شورا به صورت منظم شرکت کرده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در حوزه های مختلف محقق کنند نه تنها خواهیم توانست فضای مجازی را مدیریت کنیم بلکه قادر به تاثیر گذاری بر روی سایر کاربران شبکه های اینترنتی خواهیم بود.

 

مؤمن‌نسب با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، گفت: در فضای مجازی باید انقلابی صورت گیرد که این خواسته و تأکید رهبر انقلاب است که این رهنمود ایشان خواهان تحول بنیادین در فضای مجازی است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر فضای مجازی میدان جنگ و تقابل فرهنگی قدرت های مختلف است، تصریح کرد: کشورهایی که دارای پشتوانه عمیق فرهنگی هستند می توانند در این فضا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند بنابراین بر ملت ایران به ویژه بر روحانیت و مسؤولان فرهنگی لازم است که در این فضا وارد شده و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در این زمینه محقق کنند.

 

معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز مجازی بسیج کشور ادامه داد: در بستر شبکه‌های اجتماعی گروهی به نام داعش شکل می‌گیرد که تمام نیروهای خود را نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی به‌ دست آورده است که این امر نشان دهنده قدرت و تاثیر گذار فضای مجازی بر روی نسل جوان است و نشان می دهد باید قبل از این که گروه های نظیر داعش در فضای مجازی شکل گیرد جوانان را با تبعات و آسیب ها و اهداف این گروه های آشنا کرد.

 

مؤمن‌نسب با تاکید بر این که اگر امروز مرز بندی نکنیم در فضای مجازی دشمن حل می‌شویم، افزود: در حال حاضر فلیترینگ سایت ها ابزار خوبی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن نیست و بهترین راه حل، ورود هدفمند و قدرمتمند در فضای مجازی و ایجاد منابع لازم و دادن هشدارهای کافی به جوانان و نوجوانان و سایر گروه های سنی در خصوص عوارض و آسیب های شبکه های مختلف اجتماعی است. /968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات