۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۳۰۸۴۰
امام جمعه گرگان:

نامه اخیر اوباما به رهبری نشانه اوج ناتوانی دنیای استکبار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نامه اخیر اوباما به مقام معظم رهبری گفت: این نامه نشانه اوج ناتوانی دنیای استکبار است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت ‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه ‏های این هفته نمازجمعه این شهر با اشاره به نامه اخیر اوباما به مقام معظم رهبری این نامه را نشانه اوج ناتوانی دنیای استکباری در برابر نظام اسلامی دانست و گفت: این نامه، هم درباره مذاکرات اخیر ایران و آمریکا است که در کشور عمان در جریان است و دیگری درخواست همکاری آمریکا از ایران برای کمک به دفع شر داعش از عراق بوده است.

 

به گفته وی، ارسال این نامه نشان می‏دهد که آمریکا و دنیای استکباری از قدرت پوشالی برخوردارند و توان مقابله با یک گروه تروریستی را هم ندارند در حالی که پیش از این، آمریکا با حضور ایران در ائتلاف ضدداعش به شدت مخالف بود.

 

وی اظهار داشت: از سال 2011 که آمریکا از عراق خارج شد متوجه شد بزرگترین اشتباه را مرتکب شده و منافعش به شدت به خطر افتاد بنابراین به دنبال بهانه‏ایی بودند تا یک بار دیگر به عراق بازگردند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اوج گیری اختلافات شیعه و سنی، حمله داعش به برخی مناطق عراق و ضعف ارتش عراق، موجب شد آمریکا بخواهد مجدداً وارد عراق شود، افزود: اما با تشکیل نیروهای مردمی با حضور جوانان شیعه و سنی، فتوای آیت الله سیستانی و حمایت همه جانبه ایران از دولت عراق باعث شده نه داعش به اهداف خود برسد و نه آمریکا دوباره وارد عراق شود.

 

آیت الله نورمفیدی هم‏چنین به اوضاع بحرین و شیعیان این کشور نیز اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ارائه شده از سوی معارضان جهت برگزاری همه‏پرسی در بحرین به جای برگزاری انتخابات پارلمان و شورای شهر که ظالمانه به نفع آل‏خلیفه پیش‏بینی شده، راه حل مناسبی است و مجامع بین‏المللی که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند برای احقاق حقوق مسلم مردم بحرین از این پیشنهاد منصفانه حمایت کنند.

 

وی ادامه داد: در عین حال عربستان نیز دست از اشغال نظامی بحرین بردارد و در تعیین سرنوشت کشور بحرین دخالت نکند که اگر پیشنهاد مذکور پذیرفته نشود و دخالت نظامی عربستان به پایان نرسد همانند اوضاع فلسطین که بیش از 60 سال ادامه دارد بحرین به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول با اشاره به یکی از خطبه های موعظه‏ایی نهج البلاغه گفت: حضرت علی(ع) می فرماید نفخ صور و روز قیامت چنان واقعیت و قطعیت دارد گویی که همین الآن به سراغ شما آمده و آن را از خود دور ندانید بنابراین برای محاسبه اعمال خود هر لحظه حاضر باشید.

 

امام جمعه گرگان یادآور شد: در این خطبه امیرالمؤمنان(ع) می‏فرماید روز قیامت، روزی است که حق و باطل از هم جدا شده و همچون دنیا نیست که برخی برای کسب منافع بیشتر، باطل را با جلوه حق به مردم نشان می‏دهند.

 

به گفته آیت الله نورمفیدی، واژه ساعت، تعبیری است که آن حضرت در مورد روز قیامت بکار می برند، بدین جهت که نفخ صور و آماده شدن بندگان برای حسابرسی روز قیامت کمتر از چشم بر هم زدنی، اتفاق می افتد./1318/پ202/ب1 

ارسال نظرات