۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۰۶۳۵
برگی از تاریخ اسارت؛

وحدت رزمندگان حوزه و دانشگاه تلخی اسارت را به شیرینی تبدیل کرد

خبرگزاری رسا ـ روحانیت و طلاب در بند رژیم بعث عراق نیز از رسالت حوزوی خود لحظه‏ای غفلت نکردند و با همت دیگر اسیران در بند و وحدت حوزه و دانشگاه محیط اسارت را به نمونه‏ای کوچکی از انقلاب اسلامی تبدیل کرده بودند.
روحانيت در دوران اسارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، روحانیت و طلاب در بند رژیم بعث عراق نیز از رسالت حوزوی خود لحظه‏ای غفلت نکردند و با همت دیگر اسیران در بند و وحدت حوزه و دانشگاه محیط اسارت را به نمونه‏ای از انقلاب اسلامی تبدیل کرده بودند به گونه‏ای که کمتر مناسبت مذهبی و انقلابی بود که برای آن برنامه تهیه و اجرا نکرده باشیم.

 

گوشه‏ای از نصایح عالم بزرگوار آزاده سرافراز مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علی اکبر ابوترابی

 

پاک باش و خدمتگذار، در اصلاح نفس خود بکوش. در دستگیری از دیگران کوتاهی نکن، در حفظ آبروی دیگران اهمیتی بیشتر از آبروی خویش بدار با اخلاص در بندگی بکوش تا به اخلاص در خدمت به بندگان دست یابی که در بندگی جز این نیست که بندگان را خدمتگذاری صادق و بی طمع باشی.

 

اگر مشتاق بندگی خدا هستی با اشتیاق و شوق هرچه بیشتر خدمت بندگان خدا را پیشه خود قرار بده که عاشقان خدا بندگان شیفته خدمتند. به خدا روی آور باش و در لحظه‏های پرفروغ عبادت، تعهد و پایداری خویش و سعادت انسانها را از او مسألت نما.

 

دو خاطره کوتاه از اسارت

 

1- سال اول اسارت ما بود تلویزیون عراق صحنه‏هایی از نبرد و پیکر پاره پاره برخی از شهدای ما را نشان می‏داد گوینده تلویزیون با زبان فارسی علیه نظام اسلامی یاوه سرایی می‏کرد.

 

وی در بخشی از سخنانش می‏گفت: ای مادر ایرانی! این جگر گوشه توست! در بین این‏ها بچه آخوند نیست، بچه فلانی و فلانی نیست و غیره این یاوه سرایی‏ها در حالی بیان می‏شد که خود من و تعدادی دیگر طلبه و یا فرزند طلبه بودیم.

 

بچه‏ها به عنوان مزاح به یکی از اسرا که فامیلیش آخوندزاده بود می‏گفتند: با این‏که تو آخوندزاده هستی می‏گوید در بین اسرا بچه اخوند وجود ندارد!

 

2- در همان سال اول اسارت یکی از درجه داران ساده لوح عراقی وارد آسایشگاه شد و اعلام کرد هر که روحانی است خود را معرفی کند تا او را به کربلا برده و در اردوگاه امام جماعت و غیره باشد!!

 

این بعثی مزدور به خیال خام خود می‏خواست روحانیون را شناسایی کند و در فرصت مناسب آنان را تحت شکنجه مضاعف قرار دهد./978/ت303/س

ارسال نظرات