۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۳۰۵۹۸
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

حوزه کشاورزی نیازمند سیاست راهبردی دانش بنیان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت:در حوزه کشاورزی باید دارای یک سیاست راهبردی دانش بنیان باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين غلامعلي صفايي بوشهري

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست رئیس و شورای مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه کشاورزی در هر جغرافیای جمعیتی یکی از ارکان حیاتی است، گفت: کشاورزی برای یک نظام حکومتی یکی از اضلاع استقلال، توسعه، پیشرفت و گسترش حوزه خدمات در جغرافیای جمعیتی و ملت خود است، به همین خاطر وزارت خانه جهاد کشاورزی در بین وزارت‌خانه‌های دیگر دارای یک موقعیت ویژه و حساس است.

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یک کشور اگر بخواهد دارای استقلال به معنای کامل و دقیق باشد باید دارای یک کشاورزی مستقل، دانش بنیان و جهادی باشد.

 

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: با توجه به گسترش جغرافیای جمعیت انسانی، اگر در عرصه کشاورزی، جهادی و دانش بنیان کار نشود قطعاً محصولات تولیدی، محصولات ناکارآمد و بی‌کیفیت خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد: باید به عرصه کشاورزی یک نگاه ویژه، دقیق در همه عرصه ها، دانش بنیان و جهادی شود و جهت رشد آن با ظرفیت بالا ورود شود.

 

وی با بیان اینکه در عرصه کشاورزی در ایران و بومی شدن آن، دچار مشکل نبود نقشه جامع هستیم، افزود: نیازمند نقشه جامعی هستیم که بتواند تمامی شاخصه‌های یک کشاورزی پیشرفته، دانش بنیان، دارای قدرت رقابت بین المللی و گذشته از اینکه در درون موجب خودکفایی شود بتواند در فضای بین المللی نیز تاثیر گذار باشد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه کشاورزی در ایران هیچگاه به طور مداوم دارای یک خط پیشرفت صعودی نبوده، بیان داشت: در حوزه کشاورزی باید دارای یک سیاست راهبردی دانش بنیان باشیم و سپس با تدوین نقشه جامع پیشرفت کشاورزی و بومی شدن آن در استان ها با یک مدیریت جهادی، ابتدا کشاورزی را به خودکفایی ملی برسانیم، سپس توسعه دهیم و در عرصه بین المللی ایجاد قدرت رقابت کنیم./833/د101/ب4

ارسال نظرات