۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۳۰۳۸۸
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(62)

معاون فرهنگی قوه قضائیه: وزارت ارشاد پای هنرمندان را به دادگاه باز نکند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: نهادهای نظارتی وزارت ارشاد باید بسیار قوی‌تر عمل کنند و تولیدات فرهنگی هنری مشکوک را با دقت بیشتری در معرض دید جامعه قرار دهند تا پای هیچ هنرمندی به دادگاه و دادسرا کشیده نشود.
حجت الاسلام هادي صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، امروز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در یک نشست خبری با بیان این که موضع قوه قضائیه در مورد مقولات هنری تنها قانون مداری است، اظهار داشت: میل و تلاش ما در قوه قضائیه این است که پای هیچ هنرمندی به دادگاه باز نشود.

 

وی با تأکید بر این که تنها با موارد حاد و روشن تخلفات قانونی در تولیدات هنری برخورد صریح می‌شود، افزود: در دیگر موارد که ممکن است جرم روشنی اتفاق نیفتاده باشد یا تخلف اندکی دیده شود؛ اصل بر تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد و قشر هنرمند و اعمال مدیریت درست و برخورد همراه با سعه صدر در این زمینه است.

 

معاون دستگاه قضا با اشاره به این مطلب که در تمامی جوامع حتی قانون بد بهتر از بی‌قانونی محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر فیلم یا اثر نمایش یا هنری بخواهد مروج بی‌قانونی در جامعه باشد نه تنها در کشور ما بلکه در هر یک از جوامع مردود و قابل پیگیری و برخورد قضایی است و رسوایی بزرگی به‌شمار می‌آید که باید خود رسانه‌ها در ابعاد اجتماعی چنین اثری را محاکمه و محکوم کنند.

 

موضع گیری‌ غربی‌ها راجع به شرایط حقوق بشر در کشور ما مغرضانه است

 

معاون فرهنگی قوه قضائیه با یادآوری دیدار هیأت شش نفره جمهوری اسلامی ایران متشکل از دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، قائم مقام وزیر کشور،‌ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده اقلیت‌ها و بانوان کشورمان در حاشیه اجلاس یو پی آر ژنو با رییس جدید شورای حقوق بشر جهانی گفت: متآسفانه موضع گیری‌ غربی‌ها راجع به شرایط حقوق بشر در کشور ما مغرضانه است.

 

وی با اشاره به بحث پذیرش گزارشگران حقوق بشری توسط کشورمان در این دیدار، خاطرنشان کرد: گزارشگر مطرح از جانب آنها احمد شهید است که از مجموعه برخورد‌های وی با کشورمان تا به امروز نشان داده که به هیچ وجه بی طرف نیست؛ در مسیر حمایت از ضد انقلابان و عناصر معاند خارج نشین فعالیت می‌کند و وظیفه گزارشگری صادقانه خود را انجام نمی‌دهد و از این جهت به نظر ما صلاحیت ندارد.

 

حجت الاسلام صادقی جنجال‌های رسانه‌های دشمنان در موضوع پرونده ریحانه جباری را نمونه‌ای از موضع گیری‌های مغرضانه آنان و پرداخت سیاسی به موضوعات قضایی کشورمان برشمرد و افزود: شاید با کارهایی که انجام شده بود اگر رسانه‌های مغرض غربی این جنجال‌ها را ایجاد نمی‌کردند و خانواده قاتل را به سمت خارج نشین‌ها سوق نمی‌دادند اکنون ریحانه جباری زنده بود و آبروی خانواده مقتول به خطر نیفتاده بود./977/پ200/س

ارسال نظرات